راه و شهرسازیمجله خبری

معاون راه‌وشهرسازی قم: باز پس‌گیری اراضی مهلت سپری شده در اولویت قرار دارد

به گزارش ساختمان آنلاین:  روابط عمومی اداره‌کل راه‌وشهرسازی قم، داود طلوعی اظهار داشت: براساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی سهم استان، در طول دوره چهار ساله، ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی است.

وی افزود: این سهم از ساخت برای مجموعه استان و همه شهرهای آن است که بخش خود مالکین و داخل محدوده بافت فرسوده را نیز شامل می‌شود.

طلوعی گفت: تاکنون حدود ۱۳۰ هزار متقاضی مسکن در استان، در سامانه نام‌نویسی کرده‌اند که برای کمتر از یک سوم از این تعداد، زمین تامین شده است.

وی بیان داشت: طبق پیش‌بینی‌ها، حدود ۱۰۰ هزار متقاضی در نهایت حائز شرایط چهارگانه خواهند بود و با توجه به سیاست دولت سیزدهم، باید برای این تعداد از متقاضیان، واحد مسکونی تامین شود.

معاون راه و شهرسازی قم تصریح کرد: بر این اساس باید از ظرفیت اراضی که در سال‌های گذشته واگذار شده اما هیچ گونه ساخت و سازی در مهلت مقرر در آن ها انجام نشده است استفاده کرد و تمامی آن‌ها به حکم قانون و برگه واگذاری، باز پس گیری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با رصد دقیق و وفق قانون و ضوابط قرارداد واگذاری، چنانچه مهلت قانونی ساخت و ساز در اراضی ملی واگذار شده، سپری شده باشد این اداره کل نسبت به باز پس گیری و تغییر کاربری آن به مسکونی، در راستای خانه دار کردن مردم شهر قم اقدام خواهد کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا