بورس و بازارفن آوری های ساختمانیمجله خبری

جدیدترین آمار خرید مِلک در ترکیه/ رقابت ایرانی‌ها با روس‌ها برای خرید ملک

به گزارش ساختمان آنلاین:   سازمان آمار ترکیه تصریح کرد: فروش مِلک در ترکیه در ماه اوت گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۱۰.۱ درصد کاهش یافته و به ۵ هزار و ۲۷۳ منزل رسیده است همچنین شهر آنتالیا با فروش یکهزار و ۸۱۴ منزل در مرتبه نخست، استانبول با یک هزار و ۷۵۰ منزل در جایگاه دوم و مرسین با ۳۱۷ منزل در مرتبه سوم قرار گرفت.
بر اساس این آمار، ترکیه طی ۸ ماه گذشته ۴۴ هزار و ۵۹۵ منزل به اتباع خارجی فروخته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴.۶ درصد افزایش یافته است.

طبق این آمار، روس‌ها طی ماه ژوئیه با خرید یک هزار و ۲۳۸ منزل در ترکیه در مرتبه نخست بیشترین خریداران ملک در این کشور قرار گرفتند سپس ایرانی‌ها با خرید ۶۳۳ منزل در جایگاه دوم و عراقی‌ها با خرید ۴۱۷ منزل در جایگاه سوم، آلمان با ۲۵۶ منزل در مرتبه چهارم و قزاقستان با ۲۳۱ منزل در جایگاه پنجم قرار گرفت.

عراقی‌ها از سال ۲۰۱۵ میلادی در صدر کشورهای خریدار ملک در ترکیه قرار داشتند اما از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی ایرانی‌ها عنوان بیشترین خریداران ملک در ترکیه را تصاحب کردند و از آوریل گذشته روس‌ها از شهروندان این کشور پیشی گرفتند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا