مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

افزایش وام ساخت مسکن روستایی به زودی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی در دستور کار شورای عالی مسکن قرار دارد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، سقف وام ساخت مسکن روستایی در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان است که از آبان سال ۱۴۰۱ به تصویب هیات وزیران رسید. این مبلغ بخشی از هزینه‌های ساخت مسکن در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر را پوشش می‌دهد و دولت قصد دارد رقم این وام را افزایش دهد.

در این خصوص امروز مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح حدود ۲۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در قم گفته است: تسهیلات مسکن روستایی و افزایش آن از جمله دستور کارهایی است که در شورای عالی مسکن نیز برای آن تاکید شده است.

به گفته بذرپاش هم اکنون تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان است و همه تلاش خود را خواهیم کرد تا این رقم را در هماهنگی با بانک‌ها افزایش دهیم. در شورای پول و اعتبار و دولت مصوب می کنیم تا سهم وام روستایی افزایش یابد.

بنا بر این گزارش بنیاد مسکن تعهد ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را در قالب طرح نهضت ملی مسکن بر عهده گرفته که تاکنون بیش از ۴۵۵ هزار واحد را به مرحله‌ی ساخت رسانده و قصد دارد تا پایان سال جاری این تعداد را به ۸۰۰ هزار واحد برساند. از این تعداد حدود ۳۰ هزار واحد روستایی به مرحله‌ی افتتاح و در هفته دولت به بهره‌برداری رسید. در بخش شهری نیز حدود ۲۰ هزار واحد در مراحل پایانی قرار دارد و تعداد قابل توجهی در هفته دولت افتتاح شد. هر واحد شهری ۳۵۰ میلیون تومان وام دارد و البته تسهیلات در این بخش به ۵۵۰ میلیون تومان یافته قرار است متناسب با پیشرفت پروژه‌ها تزریق شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا