بورس و بازارمجله خبری

خریداران مسکن در کدام مناطق ضرر کردند؟

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تجارت نیوز، در مهر امسال تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در مهر ماه سال ۱۴۰۱، به ۵٫۴ هزار واحد مسکونی رسید که این میزان نسبت به ماه قبل ۱۰٫۲درصد و ماه مشابه سال قبل یک درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین هر متر مربع زیربنای مسکونی با ۱٫۲درصد افزایش قیمت در مهر ماه به ۴۳٫۷میلیون تومان رسیده است. نتایج برآمده از معاملات مسکن تهران در ماهی که گذشت، تا حدودی طبق پیش‌بینی کارشناسان و اقتصاددانان بود. اما به نظر می‌رسد تعداد معاملات بیش از انتظار کاهش یافته است که نشان از رکود در بازار مسکن دارد.

افت قیمت در ۸ منطقه تهران

برخلاف این که متوسط قیمت مسکن در تهران افت نکرده اما بررسی متوسط قیمت مناطق از افت قیمت در ۸ منطقه خبر می‌دهد. مناطق ۷، ۱۸ و ۲ به ترتیب با افت ۳٫۲،  ۳٫۱ و ۲٫۹درصدی بیشترین افت را داشته‌اند. ۳ منطقه دیگر نیز بین ۲ تا ۲٫۵درصد افت کرده‌اند. همچنین قیمت مسکن در مناطق ۳ و ۲۲ حدود یک درصد کاهش یافته است.

رشد قیمت عجیب در منطقه ۱۹

اما به نظر می‌رسد مهم‌تر از افت قیمت‌ها، افزایش قیمت عجیب در یکی از مناطق است. در حالی که رشد قیمت مناطق کمتر از ۶درصد است، منطقه ۱۹ افت عجیب ۲۶درصدی را در یک ماه ثبت کرده است.

براساس گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی در منطقه ۱۹ در شهریور ماه ۲۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان بوده، این منطقه در مهر ماه ۲۶درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. یعنی در ماهی که گذشت هر متر مسکن در این منطقه با ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان افزایش به بیش از ۲۷میلیون تومان رسیده است.

منطقه ۱۳ با رشد قیمت ۶٫۳درصدی در رتبه دوم بیشترین افزایش قیمت مناطق قرار دارد. متوسط قیمت در منطقه ۱۵ نیز ۶٫۲درصد افزایش یافته است. منطقه ۱۱ نیز با رشد ۵٫۶درصدی، چهارمین منطقه پر رشد محسوب می‌شود.

دو منطقه ۹ و ۱۰ که معمولا حجم معاملات بسیار ی در آنها انجام می‌شود، در مهر ماه کمترین نوسان قیمت را داشته‌اند و هر کدام کمتر از یک درصد (۰٫۹درصد) رشد داشته‌اند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا