مجله خبریبورس و بازار

مالیات خانه‌های خالی باید به سمت تولید هدایت شود

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور گفت: بخش عمده ای از مالیات ها از متقاضیان واقعی مسکن گرفته می شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: روند اخذ مالیات از خانه‌های خالی باید تغییر پیدا کند و باید مالیات هایی که اخذ می شود در حوزه تولید مسکن به کار گرفته شود اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که بخش عمده ای از این مالیات ها از متقاضیان واقعی مسکن گرفته می شود.

او افزود: دولت باید ساز و کاری را ایجاد کند که تولیدکنندگان تحت فشار قرار نگیرند و با تنبیه مالیاتی دلالان، سفته‌بازان و محتکران، ریسک این قبیل فعالیت‌ها را برای افراد سودجو بالا ببرد.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: دولت باید بخشی از مالیات را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تقویت بنیه بخش خصوصی که در خدمت ساخت و ساز کشور هستند به کار بگیرد.

او اظهار کرد: بخش عمده ای از مالیات ها از سازندگان مسکن به عنوان کسانی که به رونق تولید کمک می‌کنند،گرفته می‌شود اما سوداگران هیچ نوع مالیاتی نمی‌پردازند.

وی تصریح کرد: خانه‌های خالی متعلق به بانک‌ها و برخی دستگاه‌ها است که سال‌ها از پرداخت مالیات معاف بودند. باید سیاست‌های مالیاتی در جهت کاهش سوداگری و احتکار مسکن توسط این دستگاه‌ها باشد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا