بورس و بازارمجله خبری

محاسبه ۱۰.۵ هزار میلیارد تومانی مالیات برای خانه‌های خالی

به گزارش ساختمان آنلاین: داوود منظور در نشست خبری که امروز ر سازمان امور مالیاتی بر گزار شد در تشریح اقدامات این سازمان در دولت سیزدهم اظهار کرد: رویکرد ما در مالیات ستاتی، کاهش فشار بر بخش رسمی اقتصاد و جلوگیری از فرارهای مالیاتی است.

وی بابیان اینکه تمام تلاش خود را کرده ایم تا تمام فرآیندهای پرونده‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام شود و میزان مراجعات حضوری مودیان مالیاتی به ادارات امور مالیاتی کاهش یابد.

رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: تکالیفی در قوانین مختلف به عنوان ضمانت اجرایی بر عهده سازمان مالیاتی گذاشته می‌شود که این سازمان باید به عنوان جریمه، بر دستگاه‌های که تکالیف خود را انجام نمی‌دهند، مالیات بگیریم که یکی از آنها، بانک‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی اظهارنامه اشخاص حقوقی را دریافت کرده ایم و رسیدگی به آنها از شهریور است و یکی از اولویت‌های ما، رسیدگی به تخلفات بانک‌هایی است که قانون جهش تولید مسکن را رعایت نکردند و تسهیلات مسکن را نداده اند.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر گفت: بانک‌هایی که تسهیلات مربوطه را نمی‌دهند از سال ۹۵ به این سو، مالیات دارایی‌های مازاد را از بانک‌ها دریافت می‌کنیم.

منظور افزود: نظام مالیاتی پلیس اقتصاد است و بر حسن اجرای بخش‌های خدمات دهنده به مردم رسیدگی می‌کند.

وی در خصوص مالیات خانه‌ها و خودروهای لوکس یادآور شد: این مالیات در بودجه‌های سنواتی می‌آمد ولی نتیجه‌ای نداشت، اما امسال برای اولین مالیات‌های مربوطه را شناسایی کردیم و اقدام به مطالبه و وصول کرده ایم.

رئیس سازمان مالیاتی تاکید کرد: تا پایان تیر ماه می‌بایست اطلاعات خانه‌های خالی را از وزارت راه دریافت کردیم و محاسبات را انجام دادیم.

معاون وزیر اقتصاد بیان کرد: لیست ۵۲۰ هزار خانه خالی از وزارت راه دریافت شد و رقم مالیاتی آنها ۱۰ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان محاسبه شد. تا کنون بالغ بر ۱۰۰ هزار از این ۵۲۰ هزار ملک خانه خالی اعتراض کرده اند. اعتراضات را به وزارت راه منعکس کرده ایم تا بررسی شود، تعداد زیادی از مودیان هم هنوز از میان خانه خالی خود مطلع نشده اند.

به گفته منظور مالکان خانه‌های خالی تا پایان شهریور باید مالیات بدهند در غیر این صورت ماهانه ۲.۵ درصد مالیات متعلقه، جریمه به آن افزوده می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا