مجله خبریاجتماعیراه و شهرسازی

چمران رییس خانه معمار شد

مهدی چمران با رأی اعضای شورای راهبردی برای مدت ۴ سال به عنوان رییس خانه معمار انتخاب شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا صارمی با اشاره به تصمیمات اولین جلسه شورای راهبردی خانه معمار گفت: براساس وظایف تعیین شده برای این شورا در مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، اولین وظیفه، تعیین رییس و سپس اقدام برای سیاست گذاری و راهبری این خانه است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: ایجاد مرکز تدوین و تبیین معماری سنتی ایرانی- اسلامی، پیش بینی بودجه سالانه و ارائه به شهرداری تهران، ارائه پیشنهاد در راستای بهبود کیفیت معماری شهر تهران به مراجع ذیصلاح، ایجاد کانون صاحب نظران و دوست داران معماری ایرانی- اسلامی و امکان سنجی جهت استفاده از ظرفیت‌های بنا، برای کاربری آموزشی و ایجاد مدرسه عالی هنر و معماری از دیگر وظایف شورای راهبردی خانه معمار است.

صارمی افزود: طبق مصوبه جلسه گذشته نیز مقرر شد، مجموعه آثار استاد لرزاده در حوزه ساخت مساجد که حدود ۶۵۰ اثر است، گردآوری و با استفاده از تکنولوژی های نوین در این خانه به معرض نمایش گذاشته شود.

معاون شهردار تهران درباره مصوبات اولین جلسه شورای راهبردی خانه معمار، اظهارکرد: اعضای این شورا در گام نخست، نسبت به انتخاب رییس اقدام کردند و آقای مهدی چمران با رأی تمامی اعضاء، به عنوان رییس خانه معمار برای مدت ۴ سال انتخاب شدند.

صارمی با تاکید بر اینکه سیاست گذاری خانه معمار از دیگر اقدامات شورای راهبردی است، بیان کرد: تعریف کارکرد فضایی و عملی این خانه به صورت دائمی برای حفاظت از آن ضرورت دارد که در جلسات آتی درخصوص نوع و شکل آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: اکنون بودجه لازم برای بهره برداری و نگهداری خانه معمار به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال در بودجه سال آینده شهرداری تهران پیش بینی شده است؛ لذا ضرورت دارد، سیاست گذاری و تعریف کارکرد فضایی و عملی این خانه به صورت دائمی هرچه سریعتر و طی جلسات آتی صورت گیرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، اولین جلسه شورای راهبردی خانه معمار با حضور حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، سعید سادات نیا نماینده انجمن معماران ایران، مهدی حمزه نژاد نماینده دانشکده شهرسازی و معماری دانشگاه علم و صنعت، محمد رضا بمانیان نماینده دانشکده شهرسازی و معماری دانشگاه تربیت مدرس، سحر ندایی طوسی نماینده دانشکده شهرسازی و معماری دانشگاه شهید بهشتی به عنوان اعضای شورا، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران به عنوان ناظر این شورا و حامد سلیمی سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران در محل خانه استاد لرزاده برگزار شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا