مجله خبریراه و شهرسازی

اقدام دولت سیزدهم برای خانه‌دار شدن کارکنان صنایع مختلف

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به آغاز ساخت اولین "صنعت شهر" کشور در استان گفت: در یک اقدام جهادی و با کمک‌ دولت، فرآیند خانه دار شدن کارکنان صنایع استان تسهیل شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود بیات منش بیان کرد: ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای شهرهای صنعتی در استان خوزستان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن کارکنان فولاد اکسین و گروه ملی فولاد تامین شده است افزود: ساخت اولین “صنعت شهر” کشور با سه هزار واحد در ماهشهر آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: نگاه بدنه کارشناسی و مدیریت این اداره کل، به سمت گسترش صنعت شهرها در استان بوده تا در کنار ابر پروژه نهضت ملی مسکن، قدری از مشکلات مردم کاسته شود.

وی از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی نهضت ملی مسکن در خوزستان خبر داد و افزود: اکنون ۱۲ هزار واحد مسکونی در خوزستان در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تامین زمین مسکن حمایتی برای ۸۶ هزار نفر در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۹۵ درصد زمین لازم برای ساخت در شهرهای استان فراهم شده است.

تاکنون زمین لازم برای ساخت هشت هزار واحد مسکن حمایتی، پنج هزار واحد مسکن خودمالکی و ۲ هزار واحد مسکن بافت فرسوده در اهواز تامین شده و در مرحله واگذاری هستند.

طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم اجرا شد که سهم خوزستان ساخت ۲۸۰ هزار واحد در طول چهار سال است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا