مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

آگهی‌های فروش مسکن شناسنامه‌دار شود

کارشناس مسکن گفت: آگهی‌های مسکن در فضای اینترنت و پلتفرم‌ها بدون شناسنامه بوده و هیچ‌گونه نظارتی بر آنها صورت نمی‌گیرد و تعیین قیمت در این آگهی‌ها سلیقه‌ای است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، مجید گودرزی در مورد بازار مسکن و آگهی‌های فروش، اظهار داشت: به ازای هر معامله‌ای که در منطقه یک انجام می‌شود، ۱۱۲ آگهی منتشر شده که هر کدام تلاش می‌کنند تا در این آگهی‌ها سقف بالاتری را درج کرده‌اند، با این هدف که در این بازار التهاب و افزایش قیمت ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه این آگهی‌ها بدون شناسنامه هستند، افزود: حتی کسی که یک متر زمین در تهران ندارند، می‌تواند آگهی در فضای اینترنت آگهی منتشر کند و قیمتی را برای زمین و یا خانه‌ای در منطقه‌ای داده و همان قیمت تبدیل به یک پایه برای آن بخش می‌شود.

این کارشناس مسکن ادامه داد: بعضی از معاملات مسکن نیز صوری بوده و قیمت همین معاملات صوری تبدیل به پایه برای معاملات بعدی می‌شود، به همین منظور باید علاوه بر شناسنامه‌دار شدن این آگهی‌ها، هر فردی که اقدام به خرید، فروش و یا اجاره مسکن می‌کند بر مبنای همان آگهی که اظهار می‌کنند، مصداقی برای خود اظهاری مالیاتی شده و بابت آن مالیات پرداخت کنند.

گودرزی با بیان اینکه وصل کردن آگهی‌های حوزه مسکن به سازمان امور مالیاتی یکی از راه‌های متوقف کردن نابسامانی وهجمه‌ها در بازار مسکن است، افزود: از سوی دیگر بارها از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که طرح بهای تمام شده قیمت مسکن را کلید بزنند؛ چرا که در ۱۱۶ سال گذشته حتی یک بند قانونی برای ساماندهی بحث قیمت مسکن نداشتیم، کما اینکه در تمام کشورهای دنیا بازار مسکن به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در حال کنترل است.

وی با بیان اینکه حتی اگر فروشنده‌ای، قیمت ملک را در آگهی خود را ۱۰۰ درصد بالا ببرد هیچ کسی نیست که بگوید گرانفروشی شد، بیان کرد: بازار مسکن ایران باید ساماندهی شود، چرا که مسکن نیاز ضروری است و متاسفانه فقر شدید قانون در بخش ساماندهی بازار مسکن داریم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا