مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

خبرهای خوش جهت تامین مسکن خانواده ایثارگران در کشور

خبرهای خوش در جهت تامین مسکن خانواده ایثارگران در کشور در تفاهم‌نامه بنیاد شهید و بنیاد مسکن مطرح شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تفاهم نامه با بنیاد مسکن گفت: با توجه به موضوع تورم، مشکلات نقدینگی و تورم ساخت مسکن با چالش مواجه شده ولی با این وجود بنیاد مسکن اقدامات مؤثری جهت تأمین مسکن در کشور انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه طبقه متوسط و پایین‌تر تأمین مسکن برای آنها بسیار سخت شده است و ما در بنیاد شهید در چارچوب مسؤلیت قانونی به این حوزه ورود یافته‌ایم و از ابتدای این دوره به جای ارائه خدمات در حوزه مسکن و اشتغال به سراغ تولید مسکن و ایجاد اشتغال رفته‌ایم که به نتایج بهتری برای جامعه هدف برسیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در همکاری مشترک با بنیاد مسکن گام‌های خوبی بر خواهیم داشت و تعداد چند صدهزار نفر از جامعه ایثارگری فاقد مسکن اند و در تهران حدود یک سال پیش ۴۳ درصد جامعه هدف ما اجاره نشین بوده‌اند.

وی گفت: دولت مصوب کرده حدود ۵ درصد از مسکن‌های ساخته شده در طرح جهش تولید مسکن به جامعه ایثارگری اختصاص یابد.

قاضی زاده هاشمی گفت: ۷۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح جهش ملی مسکن و ۷۰ هزار واحد هم از طریق موضوع مولدسازی املاک برای جامعه ایثارگران اختصاص خواهد یافت.

ساخت ۳۳۱ هزار و ۸۸ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی

همچنین اکبر نیک زاد رئیس بنیاد مسکن در مراسم انعقاد تفاهم نامه بنیاد شهید و بنیاد مسکن اظهارداشت: ان شالله این برنامه برکات زیادی برای مردم به ویژه ایثارگران داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۱ هزار ۱۲۸ واحد شهری در کشور در حال ساخت داریم تفاهم نامه‌ای با شهردار تهران و ریاست جمهوری انجام گرفته و قرار شد ۱۸۰ هزار واحد در بخش فرسوده ساخته شود و ذیل آن ۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد دیگر هم در نظر گرفته شد.

وی افزود: به طور کلی ۳۳۱ هزار و ۸۸ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه باید دغدغه مسکن مردم رفع شود، گفت: تفاهم نامه ۳ جانبه ساخت ۴۰ هزار مسکن با کمیته امداد و بنیاد مستضعفان و بسیج سازندگی صورت گرفته که بزودی ۱۰ هزار مورد عملیاتی و اجرای آن تمام شده است.

نیک زاد گفت: تفاهم نامه ساخت ۲۰ هزار مسکن هم با بنیاد مستضعفان صورت گرفته که ۱۰ هزار مورد آن عملیاتی شده است.

رئیس بنیاد مسکن گفت: تفاهم نامه‌ای هم با نهادهای انقلابی صورت گرفته تا واحدهای کپری در مناطقی مانند بشاگرد جمع آوری شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا