مجله خبریراه و شهرسازی

جزییات برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته معماری در خوزستان

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته معماری (طراحی) آذرماه در خوزستان و همزمان با سراسر کشور با حضور داوطلبان برگزار می‌شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، پیمان رحمتی در خصوص برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته معماری (طراحی) اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در اجرای مواد ۵،۱۱، ۲۱و ۲۸ آئین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، نسبت به برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری (طراحی) در آذرماه ۱۴۰۲ در پایه سه به طور هماهنگ در خوزستان و همزمان در سراسر کشور اقدام می‌کند.

وی افزود: مطابق با ماده ۷ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان صرفا مدارک مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور صدور پروانه اشتغال به کار مورد تایید هستند و همچنین مطابق ماده۶ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان رشته معماری جزء رشته‌های اصلی است.

رحمتی در خصوص تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون گفت: آزمون رشته معماری (طراحی) به منظور اخذ پروانه اشتغال به کار در روز جمعه ( ۱۷ آذرماه) سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور در خوزستان برگزار می‌شود.

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد: پس از برگزاری آزمون و تصحیح اوراق، شرکت خدمات آموزش سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به انتشار نتایج اقدام خواهد کرد. در این مرحله داوطلبان حق دارند به نتیجه آزمون خود اعتراض کنند و این اعتراضات همگی از سوی دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان بازنگری می‌شود و در صورت هرگونه تغییر، نتایج آن بر روی کارنامه داوطلبان اعمال خواهد شد.

وی گفت: نتایج این آزمون‌ها از طریق وب سایت دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی و سامانه آزمون‌ها به نشانی www. INBR. IR اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا