اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازارمجله خبری

باید به سمت الگوهای جدید تولید مسکن حرکت کنیم

دکتر مهدی اقراریان با بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهارداشت: در حوزه مسکن باید سیاست گذاری ها به گونه ای باشد که مسکن از کالایی سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل شود و تحقق این هدف در گرو اصلاح برخی از فرآیندهای مربوطه نظیر تحول در قوانین و مقررات، اجرای طرح هایی نظیر اخذ مالیات از خانه های خالی و… است.

این عضو شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه طرح اخذ مالیات از خانه های خالی به درستی اجرایی نشد و اجرای این طرح عقیم ماند در عین حال تاکید کرد: به نظر من وزارت راه وشهرسازی از تجهیزات زیرساختی لازم برای اجرای این سیاست برخوردار است و شاید بهتر باشد که اجرای این امر به شهردارهای سپرده شود چرا که چنانچه این سیاست دربردارنده درآمدهای پایدار باشد، شهرداری برای اجرای آن انگیزه لازم را به دست خواهند آورد و این موضوع را دنبال خواهند کرد.

اقراریان در ادامه تامین تسهیلات برای بخش مسکن را مشروط به همکارهای نهادهای مربوطه دانست و بر لزوم همکاری ارگانهای ذی ربط تاکید کرد و اذعان داشت: لازم است که برای تحقق برنامه های حوزه مسکن، بانکها با وزارت راه و شهرسازی همکاری لازم را داشته باشند چرا که بخش مهمی از اجرایی کردن طرح های حمایتی دولت در حوزه مسکن مشروط به همکاری نظام بانکی با وزارتخانه راه وشهرسازی است.

عضو شورای شهر تهران در ادامه همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را عنصر کلیدی و مهم برای افزایش عرضه مسکن ارزیابی کرد و اظهار داشت: بخش خصوصی از پتانسیل بسیار بالایی برای عملیاتی کردن طرح های دولت در حوزه مسکن برخوردار است و دولت باید با تسهیل گری در این زمینه ایفای نقش کند و از بخش خصوصی حمایتهای لازم را به عمل آورد.

اقراریان با اظهار امیدواری ازاینکه با تغییرات در بدنه راه وشهرسازی و روی کار آمدن وزیر جدید، شرایط برای عبور از چالش مسکن فراهم شود یادآور شد: باید به سمت الگوها و روشهای جدید خانه سازی که در دنیا رایج است گام برداریم و برای اجرایی کردن این امر هم شورای شهر و هم شهرداری آماده است که به کمک دولت بیاید .

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: هر اقدام دولت که دال بر تسهیل گری در حوزه مسکن و کاهش موانع و سنگ اندازی در حوزه تولید مسکن باشد، اقدامی موثر و مطلوب است و هر نهادی در این زمینه باید به وظیفه خود عمل کند. به عنوان مثال شهرداری تهران با حذف بروکراسی های زائد مربوط به صدور مجوزهای ساخت می تواند در کاهش مشکلات بخش مسکن نقش آفرین باشد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا