مجله خبریراه و شهرسازی

قدرت تولید مسکن در کشور تنها سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحد است

کارشناس مسکن گفت: قدرت تولید مسکن در کشور سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحد است درحالی که دولت باید ۴و نیم میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال بسازد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایری کارشناس مسکن گفت: نیاز مسکن در کشور حدود ۴.۵میلیون واحد مسکونی  است که باید طی ۴ سال تولید شود اما قدرت تولید مسکن در سال چیزی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحد مسکونی است که عدم تحقق این میزان ساخت  ناشی از کنترل زمین و مصالح ساختمانی  است.

ایری گفت: در بحث زمین در جهش تولید مسکن  قانون گذاشته ایم و تمامی اراضی مورد نیاز در اطراف را بتوانیم شناسایی کنیم تا بخشی از  قیمت زمین شکسته شود.

او گفت: اثر گذاری مشاوران املاک بر بازار مسکن بررسی شده و این موضوع هم در قانون ساماندهی املاک و اسکان در دستور کار قرار گرفته  است. مشاوران املاک در رابطه با قیمت‌ها و همچنین  اقداماتی که در فضای مجازی و فضای حقیقی انجام می دهند بررسی می شوند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا