اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تبیین جزییات آخرین وضعیت پروژه پایلوت توسعه‌گری مسکن

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین  دو ماه پیش ،مهندس عبدالرضا فرید نائینی ،رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان، از انعقاد تفاهم نامه تولید 50 هزار واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در قالب روش های تولید صنعتی مسکن خبر داد و گفت: ابر طرح نهضت ملی مسکن علاوه برتحقق هدف راهبردی طرح که تأمین مسکن برای اقشار هدف می باشد ، در عین حال میتواند محملی برای تحول بنیادی در فرایند طراحی و تولید مسکن و عبور از شیوه های سنتی به تولید صنعتی باشد.

حالا با گذشت دو ماه از کلید خوردن این پروژه ،جعفر قرائتی ستوده در گفتگو با ساختمان آنلاین بر این باور است که پروژه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پیش می رود و او حتی پیش بینی می کند که با پایان یافتن این پروژه در یکسال آینده ،تحول عظیمی در حوزه صنعتی سازی مسکن رخ خواهد داد به گونه ای که این پروژه می تواند به عنوان الگوی صنعتی سازی و توسعه گری در بخش مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

جعفر قرائتی ستوده تاکید می کند: خوشبختانه شرکتهای طرف قرارداد پای کار آمده اند و با توجه به اینکه فرمول در نظر گرفته شده برای تامین مالی این پروژه بر اساس اعتبارات اسنادی است،پروژه از لحاظ مالی مشکلی ندارد.

وی با انتقاد از اینکه در صنعت ساختمان مفهوم توسعه گری مغفول ماند و همین مساله سبب شده است که در بخش مسکن با مشکلات عدیده مواجه باشیم خاطرنشان می سازد: توسعه گر در صنعت ساختمان کسی است که با بهره گیری از تیم های تخصصی شامل پیمانکار،مشاور،کارشناسان و مهندسان مجرب و.. به تولید مسکن به روش تخصصی اقدام می کند و در قبال محصولی که به جامعه عرضه می کند مسوولیت پذیر و پاسخگو است.

دبیر انجمن تولید کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان با اشاره به اینکه در پروژه 50 هزار واحدی صنعتی سازی طرح نهضت ملی مسکن این مفهوم به معنای واقعی کلمه در حال اجرایی شدن است خاطرنشان می سازد: با توجه به این امر،تلاش داریم که ظرف یکسال آینده این پروژه را به عنوان الگوی توسعه گری ساختمان به جامعه مهندسی معرفی کنیم و امیدواریم که با عرضه آن ،شرایطی فراهم شود که هم مفهوم توسعه گری وهم صنعتی سازی مسکن به معنای واقعی کلمه در این پروژه به منصه ظهور برسد.

این فعال حوزه ساخت وساز در واکنش به وجه تمایز ساخت صنعتی در این پروژه در مقایسه با طرح مسکن مهر اظهارداشت: هر چند که پروژه مسکن مهر بستر مناسبی برای توسعه صنعتی ساختمان بود اما مفهوم صنعتی سازی به معنای واقعی کلمه در این پروژه اجرایی نشد ،این درحالی است که در قرارداد ساخت 50 هزار واحدی صنعتی سازی ،صفر تا صد پروژه به روش صنعتی ساخته خواهد شد و این اتفاق می تواند نقطه عطفی برای صنعت ساختمان باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا