مجله خبریراه و شهرسازیفن آوری های ساختمانی

توسعه عمودی خلاف آمایش سرزمین است

کارشناس حوزه مسکن با بیان اینکه توسعه عمومی بر خلاف آمایش سرزمینی است، گفت: شهر یک موجود زنده است، اما با سیاست‌های شهرسازی این موجود زنده را حبس و دست و پای آن را بستیم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، «فرشید ایلاتی»  افزود: شهر را همانند یک موجود زنده می دانیم اما آیا اجازه دادیم که این موجود به صورت ارگانیک رشد پیدا کند؟

وی بیان‌داشت: معلوم است که در این شرایط شاهد متورم شدن و گرانی زمین خواهیم بود.

این کارشناس حوزه مسکن، توسعه عمودی را عامل جذابیت برای مهاجرت مردم به کلانشهرهایی مانند تهران بیان کرد و اظهار داشت: زمانی که در مرکز شهر اجازه ساخت و ساز متراکم داده می شود، دیگر برای مردم جذابیت نخواهد داشت که با یک فاصله طولانی از مرکز شهر سکونت داشته باشند، به همین دلیل به سمت مراکز شهر می‌آیند.

ایلاتی ادامه‌داد: معتقدم در صورتی که توسعه افقی اتفاق می افتاد، شاهد جذب جمعیت کمتری بودیم و امروز تهران جمعیت کمتری داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا