مجله خبریبورس و بازار

معاون رئیس جمهور: تورم مسکن منفی شد

معاون اجرایی رئیس جمهور از سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: آیت‌الله رئیسی و اعضای هیئت دولت، در هفته‌های آینده به استان سمنان سفر می‌کنند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، از سمنان، محسن منصوری در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی ضمن ارسال سلام برای نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و مردم این استان اعلام کرد به‌زودی به استان سمنان سفر خواهد کرد.

وی با اشاره به شاخص‌های مطلوب اقتصادی استان سمنان تصریح کرد: البته مشکلاتی در استان سمنان وجود دارد که با عزم جدی قابل حل است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه هیچ بن‌بستی در کشور وجود ندارد، پیگیری حال مشکلات را امری ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: بدون شک پیگیری باعث تحقق توسعه و رفع مسلمان خواهد شد.

منصوری با اشاره به تحقق کامل اعتبارات دور نخست سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: بیش از 100 درصد از تعهدات مالی مصوبات سفر نخست دولت به استان سمنان محقق شده است.

وی با اشاره کاهش مشکل بیکاری در کشور و استان سمنان تصریح کرد: امروز نرخ بیکاری در استان سمنان بعد از 18 سال به کمتر از 6 درصد رسید که نشان از رویکرد دولت در کاهش نرخ بیکاری دارد.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری کنترل تورم و اصلاح معیشت مردم با اصلاح شاخص‌های کلان اقتصادی را از رویکردهای مهم در حال پیگیری از سوی دولت سیزدهم برشمرد و گفت: منفی شدن تورم مسکن در 6 ماهه اخیر یکی از اقدامات برجسته دولت سیزدهم بوده اما به دلیل ناچیز بودن تورم مسکن، مردم این اقدام خوب را چندان حس نکردند.

منصوری با اشاره به کاهش رشد نقدینگی کشور، این مهم را در کنترل تورم، بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: در دولت سیزدهم تاکنون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان دو برابر افزایش یافته و ضمن تحولات چشمگیر در صنعت نفت، میزان رشد اقتصادی این صنعت در کشور به 20 درصد رسید و این دستاورد بی‌سابقه است.

وی “ولایتمداری”، “تنظیم درست روابط با ارکان نظام”، “نگاه گفتمانی” و “خدمتگزاری شبانه‌روزی” را به عنوان ویژگی‌های ارزشمند دولت سیزدهم برشمرد و با اشاره به وجود برخی مشکلات در کشور تصریح کرد: دولت برای رفع مشکلات موجود اهتمام دارد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم را عزتمندانه توصیف کرد و گفت: عملکرد خوب و پیگیری جدی، در دیپلماسی خارجی کشور مشخص است.

منصوری با اشاره به بهبود وضعیت کشور در 50 شاخص اقتصادی، فرمایشات مقام معظم رهبری و اعلام رضایت ایشان از عملکرد دولت سیزدهم تصریح کرد: احداث بیش از دو میلیون واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد.

وی با اشاره به تلاش دولت برای احداث 4 میلیون واحد مسکونی در اجرای قانون نهضت ملی مسکن گفت: احیای واحدهای راکد تولیدی در دولت سیزدهم تا کنون از مرز هفت‌هزار واحد گذشت.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز با تلاش‌های انجام شده و با وجود خشکسالی‌های متعدد در آستانه خودکفایی در تولید گندم قرار داریم، از افزایش تولید خودرو در کشور به بالاتر از یک میلیون و 400 هزار دستگاه که در سال گذشته محقق شد خبر داد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا