مجله خبریراه و شهرسازی

تشکیل تعاونی‌های مسکن در مناطق کم برخوردار

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران بر لزوم تشکیل تعاونی‌های مسکن در محلات و مناطق کم برخوردار تاکید کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی‌ برای ساکنان مناطق کم برخوردار که با مشکل مسکن و اشتغال دسته و پنجه نرم می‌کنند، ساخت مسکن کارگری با تمام ظرفیت دنبال شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، طرح «توانمندسازی محلات کم‌ برخوردار ۲۰۲۰» با هدف بهبود و سامان‌دهی وضعیت محلات محروم و کمتر برخوردار از چندی قبل در دستور کار قرار گرفت.

در راستای اجرای طرح توانمندسازی و تحول محلات کم‌ برخوردار ۲۰۲۰، محله کم‌برخوردار با جمعیت ۲۰ میلیون نفر در کل کشور شناسایی شده تا با استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی متناسب با هر محله در جهت ایجاد اشتغال و تامین مسکن اقشار ضعیف و محروم اقدامات لازم صورت گیرد.

محلات کم ‌برخوردار و حاشیه‌نشین یکی از معضلات کلان شهرهای کشور به شمار می روند که جمعیت گسترده‌ای در آنها سکونت دارند و خدمات بهداشتی درمانی، آموزشی،‌ مهارت آموزی، فرهنگی و عمرانی از جمله خدمات قابل ارائه در این محلات است.

تقویت همبستگی محلات و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی، حفظ کرامت انسانی مددجویان و توان‌خواهان ساکن در محلات، جبران خسارت‌های وارده ناشی از فقر و آسیب‌های اجتماعی،توانمندسازی ساکنان محلات و مناطق کم برخوردار از جمله اهداف اجرای طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار است.

در همین راستا حامد ویس کرمی ـ‌ مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران به ساخت مسکن و اشتغالزایی برای محلات کم برخوردار اشاره کرد و گفت:وظیفه ما این است که برای ساکنان مناطق کم برخوردار که با مشکل مسکن و اشتغال دسته و پنجه نرم می‌کنند ضمن برنامه‌ریزی‌ برای ساخت مسکن کارگری با تمام ظرفیت اقدام کنیم.

وی بر لزوم رفع معضل بیکاری و تشکیل تعاونی برای ساخت مسکن در مناطق محروم و کم برخوردار تاکید کرد و پیگیری جدی‌تر کارها در تمام حوزه‌ها را با استفاده از ظرفیت موجود خواستار شد.

طرح ۲۰۲۰ با محوریت «توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار» در زمینه‌های اشتغال، مسکن، سلامت، تغذیه، خوراک، پوشاک، تحصیلات و ورزش به جهت تامین نیازهای اولیه،‌ آموزش و امرار معاش افراد در دستور ستاد توانمندسازی محلات قرار گرفته است.

درحال حاضر توجه به مناطق محروم جزو تاکیدات دولت سیزدهم است و در طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار ۲۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش قرار دارند.

 شناسایی دانش‌آموزان جامانده از تحصیل و ایجاد مشوق برای ادامه تحصیل آنها، تعریف دوره رایگان کسب و کار، ثبت افراد جویای کار و شناسایی ظرفیت‌های شغلی جدید، توسعه بیمه سلامت و پزشک خانواده در حوزه سلامت و توسعه ورزش در محلات کم‌برخوردار از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح به شمار می‌رود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا