اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

تحمیل تورم ۱۵۰ درصدی قیمت مسکن در پروژه‌های بلند مرتبه‌سازی 

 یک کارشناس مسکن گفت: در پروژه‌های بلند مرتبه‌سازی ما شاهد یک زندگی با تورم اقتصادی و نکبت بار برای متقاضیان خواهیم بود.

حسن موسوی فرد کارشناس مسکن در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین، با بیان اینکه در حال حاضر قیمت واحدهای مسکونی در قالب شهرک های ویلایی در برخی از مناطق استان یزد از قیمت واحدهای مسکونی در آن منطقه گران تر است گفت: اخیرا بازدیدی از واحدهای مسکونی در اطراف شهر یزد داشته ایم که بخشی از این واحدها در قالب شهرک سازی به صورت ویلایی ساخته شده بود و تعدادی از واحدها هم با پیمانکاری بنیاد مسکن با صورت آپارتمانی در حال ساخت بود.
او ادامه داد: واحدهایی که به صورت شهرک های یک طبقه ساخته شده بود کمتر از یک سال به متقاضیان تحویل داده شده بود ولی هنوز پروژه های آپارتمانی بعد از گذشت ۸ سال و از سال ۹۳ تحویل داده نشده است که همین امر خود باعث ایجاد مشکلات بسیار زیاد برای متقاضیان شده است.
این کارشناس مسکن اظهار کرد: از مهم ترین مزایای ساخت پروژه به صورت ویلایی و در قالب توسعه افقی ارزان سازی، افزایش سرعت ساخت است که تمامی متقاضیان از این شرایط راضی هستند.
موسوی فرد بیان کرد: مدت زمان ساخت پروژه در قالب بلند مرتبه سازی علاوه بر طولانی بودن باعث می شود که اثرات اقتصادی و تورم بر قیمت تمام پروژه هم اثر می‌گذارد.
این کارشناس مسکن با بيان اينكه تفاوت توسعه افقی و توسعه عمومی در آن است که در ساخت پروژه یک طبقه ما شاهد یک زندگی باکیفیت و ارزان و سریع هستیم افزود: اما در توسعه عمودی یک زندگی گران و طولانی برای مردم به ارمغان می آوریم.
این کارشناس مسکن افزود: طبق تحقیقات انجام شده از سازندگان و پیمانکاران اعلام شد که در پروژه نهضت ملی مسکن، واحدها زیر ۲.۵ سال به کسی تعلق نمی گیرد که حدود ۱۵۰ درصد تورم به متقاضیان تحمیل می شود.
او تصریح کرد: در این شرایط قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی مسکن در صورتی که به طور مثال با ۱۰ میلیون تومان شروع می شود بعد از گذشت ۲ سال ونیم قیمت آن به متری ۲۵ میلیون تومان می رسد اما ساخت پروژه به صورت یک طبقه و ویلایی حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان می شود.
موسوی فرد اظهار کرد: رهبر انقلاب تاکید دارند که دولت تصدی گری نکند چون بلد نیست دولت باید از پروژه های که حضور داشته و به صورت بلند مرتبه ساخته شده درس بگیرد و دخالت نکند چراکه با واگذاری زمین به مردم و پرداخت تسهیلات ما شاهد تسریع در روند ساخت پروژه و ارزان سازی آنها هستیم.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا