دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تشریح جزئیات ساخت‌وساز توسط تعاونی‌های مسکن در منطقه 15

سید مهدی صباغ در گفتگو با خبرنگار  ساختمان آنلاین  اظهارداشت: تعاونی‌های مسکن در منطقه 15 شهرداری تهران مشغول به کار هستند  و با بخش خصوصی که دارای اراضی با قواره های بزرگ هستند در امر ساخت مشارکت می کنند.

وی در واکنش به این موضوع که اساسا در حوزه مسکن ،تعاونی سازی با مشکلات خاص خود همراه است تصریح کرد: اگر ارگانها و سازمانها از تعاونی مسکن پشتیبانی کنند ،قطعا مشکلات به حداقل خواهند رسید.

صباغ ادامه داد: برخی از تعاونی های مسکن که در منطقه 15 مشغول به فعالیت هستند ،مربوط به ارگانها و سازمانهای خاص است که به صورت متمرکز اداره می شوند و هدفشان خانه دار کردن پرسنل خودشان است.

وی با اشاره به عملکرد موفق تعاونی های مذکور گفت: به عنوان مثال در منطقه 15 پروژه هایی که تحت سازوکار مذکور اجرایی شده ،به سرانجام رسیده و در قالب پروژه مشارکتی به مرحله بهره برداری رسیده است .

صباغ خاطر نشان ساخت: اساسا مجموعه شرکتهایی تعاونی مسکن که در منطقه 15 مشغول به فعالیت هستند از همین جنس اند که برای پرسنل مجموعه خود اقدام به ساخت وساز می کنند ومنابع مالی لازم را نیز دارا هستند.

شهردار منطقه 15 تاکید کرد: برخی از تعاونی های مسکن در این منطقه صنعتی سازی مسکن را دنبال می کنند و توسعه تعاونی های بزرگ با پشتیبانی ارگانها کمک می کند که به سمتی حرکت کنیم که تعاونی های غیرتخصصی کوچک که فاقد توانمندی فنی و حرفه ای هستند در امر ساخت وساز مداخله نکنند.

صباغ با اشاره به دیگر شرایط موفقیت تعاونی های مسکن اظهارداشت: تعاونی های مسکن باید با مشارکت مجموعه های بزرگ و با همکاری سازندگان صاحب صلاحیت مدیریت شود و آنها باید حتما حافظ منافع بهره برداران باشند تا مردم در این زمنیه دغدغه ای نداشته باشند.

شهردار منطقه 15 ساخت مسکن به شیوه تعاونی در این منطقه تجربه موفقی بوده است اما دلیل موفقیت آن حمایت ارگانها و پشیتبانی آنهاست  وتعاونی ها مستقل نیستند.

وی همچنین درباره بافتهای فرسوده نیز گفت: اگر در بافت فرسوده مشوقهایی که از سوی شهرداری تهران نظیر ارایه طبقات تشویقی پیش بینی شده است محقق شود و ساخت وساز برای سازندگان صرفه اقتصادی داشته باشد ،قطعا می تواند سبب رونق بهسازی بافتهای فرسوده در همه مناطق و از جمله منطقه 15 شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا