مجله خبریبورس و بازارمجلس و ارگان ها

لیست بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن منتشر شد

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اعلام اسامی بانک‌های متخلف از قانون جهش تولید مسکن گفت: برای این بانک‌ها تاکنون ۹۵ هزار میلیارد تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، ابولفضل نوروزی در گفت و گوی تلویزیونی در خصوص جرایم  بانک‌های متخلف در اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن، اظهارداشت: میزان جریمه بانک ملی 10 همت، بانک ملت 12 همت، بانک تجارت 11 همت، بانک صادرات 13 همت، بانک سپه 6 همت، بانک کشاورزی 1.7 همت و بانک رفاه پنج همت است.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی همچنین تأکید کرد: میزان جریمه پست‌بانک 660 میلیارد تومان، بانک کارآفرنی سه هزار میلیارد تومان، بانک سامان سه هزار میلیارد و بانک اقتصاد نوین نیز چهار هزار میلیارد است.

او البته این را هم گفت که برای بانک‌های متخلف تاکنون 95 هزار میلیارد تومان جریمه مالیاتی تعیین شده است.

بر اساس قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها باید سالانه 20 درصد از تسهیلات پرداختی خود را به بخش مسکن اختصاص بدهند. بانک‌های مذکور از این قانون تخطی کرده و به همین خاطر جریمه شده‌اند.

طبق اعلام وزارت راه، در استان تهران از 56 هزار و 425 تقاضای دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بخش خودمالکی تنها 4292 مورد (4.6 درصد) منتج به دریافت وام شده، است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا