اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

بانک‌ها علاقه‌ای به پرداخت تسهیلات مسکن ندارند

‌حسن محتشم عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران در گفت وگو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه طبق آخرین آماری که اعلام کردند و طبق قانون بانک ها موظف هستند ۲۰ درصد از میزان تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند گفت: تاکنون هیچ یک از بانک ها به جز بانک مسکن با پرداخت این میزان تسهیلات موافقت نکرده و یا پرداخت نکرده اند و در این زمینه بانک ها عملکرد قابل قبولی نداشته اند.

او ادامه داد: باید ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک ها به بخش مسکن تخصیص یابد که به نظر می رسد در این خصوص بانک ها هیچ علاقه ای به پرداخت این میزان از تسهیلات به حوزه‌مسکن به ویژه به بخش ساخت ندارند.

محتشم اظهار کرد: با توجه به کاهش ارزش پول ملی کشور و با توجه به آنکه بانک ها خود یک بنگاه مالی هستند با پرداخت این میزان تسهیلات ارزش مالی و پولی آنها از بین می رود بنابراین پرداخت تسهیلات به ویژه در حوزه مسکن که مدت دار است برای بانک ها توجیه اقتصادی چندانی ندارد.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تهران تاکید کرد: تنها بانکی که اقدام به پرداخت تسهیلات می کند بانک تخصصی مسکن است که پرداخت این تسهیلات برای این بانک موثر است که البته اگر روند ساخت و اجرا طولانی شود بانک‌مسکن هم علاقه ای برای پرداخت تسهیلات نخواهد داشت.

براساس این گزارش طبق قانون جهش تولید مسکن و در راستای افزایش روند ساخت در حوزه مسکن، بانک ها موظف هستند که ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند که در حدود یک سال گذشته هیچ یک از بانکها در این بخش همکاری لازم را نداشته و این خود یکی از اصلی ترین معضلات در حوزه مسکن به شمار می رود چراکه بسیاری از سازندگان چشم انتظار اجرای این طرح هستند و اگر این طرح به درستی اجرا نشود، بازارمسکن و بازار ساخت وساز با مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهد شد که آینده این بازار را به خطر می اندازد که نهایتا خریداران با مشکل مواجه خواهند شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا