اخبار ساختمان آنلاینراه و شهرسازیمجله خبری

افزایش بودجه سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران در سال 1402

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از افزایش بودجه سازمان آتش نشانی و مدیریت بحران در بودجه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ساختمان آنلاین، محمد آخوندی در نشست خبری تبیین بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ساختمان آنلاین ،مبنی بر اینکه در بودجه سال آینده مدیریت شهری چه تدابیری برای افزایش تجهیزات مرتبط با سازمان آتش نشانی در نظر گرفته شده است اظهار داشت: ۶۳۱ میلیارد تومان بودجه برای آتش نشانی و ۲۷۹ میلیارد تومان برای تجهیزات مدیریت بحران پیش بینی شده است و در تبصره بیستم نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بودجه سال آینده ۵۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش دارد، اظهار کرد: بودجه حمل و نقل عمومی ۱۰۳ درصد افزایش پیدا کرده که ۴۵ درصد بودجه را به خود اختصاص داده است.

آخودی با بیان اینکه ۳۴ هزار میلیارد تومان از بودجه به حمل و نقل اختصاص دارد، یادآور شد: در تبصره بیستم ۱۰ هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیش از نیمی از بودجه در سال ۱۴۰۱ در بخش هزینه ای بود اما برای سال آینده ۵۵ درصد به عمرانی، تملک دارایی، سرمایه ای و مالی اختصاص یافته و ۴۵ درصد هزینه ای است.

آخوندی با بیان اینکه در تبصره ۱۶ و ۵ به بافت فرسوده پرداخته شده است، گفت: در بند سوم، ۲ هزار میلیارد تومان برای تسهیل ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد پیش بینی شده است و دو هزار میلیارد ریال برای بافت فرسوده اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: بودجه ایمن سازی و مدیریت بحران با ۲۴ درصد به چهار هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بودجه معاونت فنی و عمرانی سه هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان است، گفت: توسعه رینگ بزرگراهی ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز در تبصره بیستم به خود اختصاص داده است.

وی افزود: امسال عناوین عوارض شهرداری ها از سوی شورای عالی استانها تدوین و ابلاغ شد؛ پس از تصویب عناوین در شورا، شهرداری نتوانست لایحه عوارض و بهای خدمات را به موقع ارائه دهد.

آخوندی گفت: برای خرید اتوبوس و مینی بوس شهری، مبلغ پیشنهادی شهرداری ۷۰۰ میلیارد تومان بود که در شورا پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تصویب شد.

وی با بیان اینکه در تأمین وسایل حمل و نقل عمومی ۳۵ میلیارد تومان تصویب شد، خاطرنشان کرد: در تبصره بیستم هزار میلیارد تومان برای تأمین اتوبوس سه کابین، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ون، هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان برای بهسازی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات مترو و ۶۰۰ میلیارد تومان برای موتورسیکلت برقی پیش بینی شد.

وی با اعلام اینکه در تبصره دهم شهرداری مکلف شد تا پایان شهریور ماه گزارش جامع در خصوص عملکرد خود را ارائه دهد، گفت: معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری مکلف شد ماهیانه پولی که نیاز است، تخصیص دهد.

آخوندی با اعلام اینکه ۶۳۱ میلیارد تومان بودجه برای آتش نشانی و ۲۷۹ میلیارد تومان برای تجهیزات مدیریت بحران پیش بینی شده است، گفت: در تبصره بیستم نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل در خرید هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، بهسازی اتوبوس ها هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان، احداث خطوط مترو چهار هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان، بهسازی و تعمیر خطوط ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان و در تبصره بیستم هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز برای نوسازی زیرساخت ها هزار میلیارد تومان در تبصره بیستم اضافه کرده ایم، تصریح کرد: ۵۸۰ میلیارد تومان در بودجه برای آسیب دیدگان اجتماعی در نظر گرفته ایم.

وی افزود: ۸۱۰ میلیارد تومان در بودجه و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز در تبصره ۲۰ برای آسفالت پیش بینی شده است؛ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان در بودجه و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در تبصره ۲۰ برای بزرگراه های تهران تخصیص یافته است.

آخوندی با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۰ میلیارد تومان برای توسعه نمایشگاه شهر آفتاب اختصاص یافته است، یادآور شد: هزار و ۱۷۵ پروژه با هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان در پیوست بودجه برای پروژه های توسعه محلی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی به رسمی نیز تعیین تکلیف و تصمیمات مهمی گرفته شد و شهرداری باید در سال آینده انجام دهد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا