اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

انتقاد رئیس انبوه‌سازان از روشهای منسوخ شده پرداخت تسهیلات مسکن 

محمد مرتضوی، رئیس  انجمن انبوه سازان مسکن  کشور در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه تامین مالی برای ساخت مسکن و همچنین استفاده  از شیوه های قدیمی در پرداخت تسهیلات مسکن  بسیار برای حوزه مسکن مشکل ساز شده است گفت: متاسفانه در حوزه ساخت مسکن شاهد آن هستیم که از شیوه های قدیمی و سنتی در حوزه حمایت های مالی بهره می بریم و در حالی که این روش ها و شیوه ها در کشورهای توسعه یافته منقضی و تاریخ مصرف چنین پرداخت های از بین رفته است.
رئیس انجمن انبوه سازان مسکن با تاکید بر اینکه  در حال حاضر در بسیاری از کشور ها در حوزه مسکن از روش های موثر و، نو وسیستم های کارآمد بهره می برند  افزود: اما در ایران همچنان تسهیلات را براساس پیشرفت واحدهای مسکونی پرداخت می کنند.همچنان با این روش ها تامین مالی می کنند.
مرتضوی با اشاره به اینکه  در حال حاضر قیمت مسکن به یک باره 10 برابر شده و طبیعی است که در شیوه های پرداختی باید تغییراتی رخ دهد و تامین مالی زنجیره ای و فروش مصالح ساختمانی در سیستم های بانکی تعریف شده  است گفت: از این طریق  سازندگانی که اقدام به تولید مسکن می کنند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند و قدم به قدم نیازهای خود را با این منابع و فرآیند ها تعریف کنند.
او بیان کرد: در حال حاضر چنین شیوه هایی در حوزه شبکه بانکی کشور وجود ندارد و همان روش های قدیمی برقرار است .
مرتضوی با تاکید بر اینکه  در شروع کار ساخت و ساز بسیاری از سازندگان هزینه های سنگینی را باید متحمل شوند افزود: یکی از این هزینه ها مربوط به عوارض شهرداری ها است که در اکثر شهرهای کشور چندین برابر شده و از سوی دیگر پرداخت های تامین اجتماعی هم یکی دیگر از این هزینه ها است .
 مرتضوی گفت: این هزینه ها برخلاف شعارهای دولت در حوزه تولید مسکن است که در حال حاضر شاهد آن هستیم که عملا نهادها و دستگاه های اجرایی  در بخش های مختلف همراه نیستند و دستگاه های اجرایی  در این حوزه با یکدیگر هماهنگی های لازم را انجام نمی دهند.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا