مجلس و ارگان هامجله خبری

نمایندگان از پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی قانع شدند

به گزارش ساختمان آنلاین: «محمدرضا رضایی کوچی» درباره نشست روز دوشنبه کمیسیون عمران که با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، ‌ افزود: در این نشست هفت نماینده از وزیر راه و شهرسازی درباره شبکه ریلی، بافت‌های فرسوده، پروژه‌های راه‌های روستایی و شهری و همچنین آغاز به‌کار دیگر پروژه‌ها در سایر مناطق کشور سوال داشتند که نمایندگان سوال کننده از پاسخ‌های وزیر، قانع شدند.

رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به طرح جهش تولید و تامین مسکن که دومین دستور جلسه کمیسیون بود، ‌ اظهارداشت:‌ کارشناسانی از مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در این نشست حضور داشتند و پیشنهادهایی برای طرح جهش تولید و تولید مسکن ارائه کردند و توافقاتی نیز دراین باره انجام شد.

نماینده مردم جهرم در مجلس با تاکید بر اینکه تامین مالی طرح تولید مسکن، یکی از دغدغه‌های نمایندگان است، عنوان کرد: تامین زمین، منابع مالی و تامین مصالح برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال از جمله دغدغه‌هایی بود که مطرح شد و بر اساس توافقات انجام شده این طرح جامع پس از بررسی همه جوانب آن به صحن ارجاع شده تا جزییات با حضور نمایندگان بررسی شود.

وی درباره چگونگی تامین منابع مالی برای این طرح اظهارداشت: برای این طرح قرار است تسهیلات بانکی، وام‌های مسکن مهر و همه منابعی که در قانون بودجه برای مسکن تخصیص داده شده در یک جا متمرکز شود تا در بخش اجرایی این طرح هزینه شود.

رضایی کوچی، هدف مجلس از طرح جامع تولید مسکن را تولید مسکن برای اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه عنوان کرد و گفت: این طرح به افرادی که فرم  «ج»  مسکن آنها سبز است یعنی تاکنون از تسهیلات برای خرید مسکن اقدام نکردند، تعلق می‌گیرد.

رییس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: تهیه زمین از بخش های دولتی، زمین‌های محدوده شهرها و زمین‌هایی که قابلیت تغییر کاربری دارند،  از جمله بخش‌هایی است که کمک می‌کند تا زمین ارزان در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد و قیمت مسکن در نهایت کاهش یابد.

دوم مهرماه، ‌نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح دوفوریتی جهش تولید و تأمین مسکن موافقت کردند و جزییات این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران مجلس ارجاع شده بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا