بورس و بازارمجلس و ارگان هامجله خبری

اعتبار بانکی برای تسهیلات مسکن افزایش یافت

به گزارش ساختمان آنلاین:  «رحیم زارع» در توضیح نشست روز سه شنبه کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: کمیسیون تلفیق بودجه در راستای حمایت از ساخت مسکن در سال ۱۴۰۱ و اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن، با افزایش اعتبار بانکی برای پرداخت تسهیلات از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان موافقت کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه همچنین با الحاق یک بند به تبصره ۱۶ لایحه بودجه موافقت کردند و براساس آن بانک مرکزی موظف شد، با استفاده از سامانه اطلاعاتی خود و اطلاعات دریافتی از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، به موجب مصادیق تعیین شده توسط شورای پول و اعتبار، مانده تسهیلات و تعهدات کلان و میزان پرداختی و مانده تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط و میزان پرداختی هر یک از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را به تفکیک اشخاص در دسترس عموم قرار داده و به صورت فصلی این اطلاعات را به روز رسانی کند.

وی ادامه داد: بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نیز موظف هستند، تمامی این موارد را به صورت فصلی در اختیار بانک مرکزی قرار دهند.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه در بررسی بخش هزینه‌ای تبصره ۱۸ به منظور رشد و پیشرفت کشور از طریق ارتقاء بهره‌وری و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و پایه آمایش سرزمین و همچنین پروژه‌های دانش بنیان و پیشران با ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت ایران در ۳۱ استان کشور موافقت کردند و برای هر استان در گام اول ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتند .

زارع اضافه کرد: کمیسیون تلفیق در موافقت با حذف بند (ح) تبصره ۱۸ با اداره دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حفظ شخصیت حقوقی مستقل و با رعایت ضوابط زیر نظر رییس جمهور مخالفت کردند و در ادامه مصوب کردند که دبیرخانه این شورا ذیل وزارت اقتصاد اداره و حکم دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توسط وزیر اقتصاد صادر شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱  خاطرنشان کرد: همچنین کمیسیون تلفیق بودجه به دولت مجوز داد، تا مبلغ پنج و نیم میلیارد یورو از محل تحویل نفت خام و میعانات گاز صادراتی بر اساس قیمت روز صادراتی، طرح‌های پیشران جدید و نیمه تمام در زمینه خطوط راهبردی ریلی، کریدورهای اصلی جاده‌ای، توسعه سواحل مکران، توسعه و فعال سازی پتروپالایشگاه‌ها و نیروگاه های بزرگ، حفظ و نگهداری و تعمیر تجهیزات راهبردی ناوگان امداد هوایی، تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و تاسیساتی واجا، اجرای طرح‌های زیرساخت مناطق آزاد جدید و … را اجرایی کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا