دیدگاهراه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

ورود مصالح به محدوده حریم ،عامل اصلی بروز تخلفات ساخت‌وساز در حریم شهرهاست

سید امیر فتاحیان با اعلام مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار  ساختمان آنلاین  در خصوص تخلف‌های ساختمانی و استفاده از اراذل و اوباش در ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: مناطق مختلف تهران متولی سرزمینی ساخت و ساز محسوب می شوند. معاونان شهرداری در مناطق برای حل این مشکل تدابیر ویژه ای دارند.

وی ادامه داد: به طور قطع درهرجایی اگر هم ساخت و ساز غیرمجاز شکل بگیرد ،شهرداری منطقه از طریق دستگاه های ناظر قطعا مورد تخلف را پیگیری می کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هر تخلف در ساخت و ساز از طریق مجاری قانونی مورد پیگرد قرار می گیرد، توضیح داد: به طور کلی هر تخلفی ممکن است شریانی را ایجاد کند که منجر به صدور حکم قضایی شود و به این صورت نیست که فردی بتواند تخلف کند و بتواند از ذره بین دستگاه های ناظر بگریزد چرا که مطابق ضوابط قانونی اقدام خواهد شد و مفری برای عبور از قانون وجود ندارد.

وی اضافه کرد: به هر حال هر سازنده ای در نهایت باید پایان کار بگیرد. در این زمان است که دست سازندگان متخلف بسته است و قانون با آنها برخورد خواهد کرد.اگر هم در جایی ساخت و ساز غیرمجاز بدون پروانه شکل بگیرد همکاران شرکت حریم بان در نواحی ، با آنها برخورد خواهند کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازوکار برخورد با متخلفان حوزه شهرسازی در شهرداری بر اساس قوانین موجود است، توضیح داد: با شناسایی تخلف ها از سوی دستگاه های نظارتی در نهایت احکام قضایی صادر می شود .

وی در پایان در خصوص عملکرد شهرداری تهران در برخورد با تخلفات ساخت وساز گفت:  بر این باور هستم که در حوزه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شهرداری تهران موفق عمل کرده است.

فتاحیان با تاکید براینکه از جمله عوامل اصلی .وقوع تخلفات ساخت و ساز در حریم شهرها، ورود مصالح به محدوده حریم است اذعان داشت: از زمان نصب دوربین‌های نظارتی تخلفات مربوط به تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر تهران ۴۶ درصد کاهش داشته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا