بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

خط و نشان وزیر راه برای بنگاه‌های املاک/با توافق پشت‌پرده موجر و مستأجر برخورد می‌کنیم

به گزارش ساختمان آنلاین: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:‌یکی از موضوعات بسیار مهم افزایش اجاره‌بها مسکن است. آنچه مشخص شده حداکثر افزایش نرخ اجاره مسکن در تهران 25 درصد است.

وی در پاسخ به این پرسش که ملاک این 25 درصد چیست، تصریح کرد: کار کارشناسی ستاد تنظیم بازار صورت گرفته است،‌در گذشته هم این را داشتیم. امسال با توجه به افزایش تورم، ستاد تنظیم بازار با رقم 25 درصد موافقت کرد و قابل افزایش نیست.

وی افزود: بنابراین هر بنگاه املاکی این را انجام دهد-بالاتر از سقف تعیین شده- تخلف محسوب می‌شود و جزو مصوبات تنظیم بازار است که با آن برخورد می شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بر اساس کد رهگیری کاملا مشخص است و می‌توانیم تشخیص بدهیم که اجاره‌بهای مسکن در  یک واحد چه میزانی بوده و امسال چه میزانی افزایش می‌یابد.

قاسمی در واکنش به توافق پشت‌پرده موجر و مستأجر گفت: این یک تخلف بزرگ محسوب می‌شود، گزارش‌ها پنهان نمی‌ماند و گزارش داده شود برخورد جدی صورت می‌گیرد و کسانیکه با این شیوه عمل کنند حتما پشیمان می‌شوند.

مرکز آمار ایران اواخر فروردین امسال با اشاره به افزایش 28.1 درصدی نرخ اجاره‌بها مسکن در زمستان 1400 اعلام کرده بود: «در فصل مورد اشاره متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته اند، برابر با 50.9 درصد بوده است.»

اوایل سال گذشته معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با استناد به مصوبه‌های ستاد ملی کرونا در حمایت از مستأجران گفته بود:‌ مالکان به دلیل تمدید خودکار قرارداد، نمی‌تواند حکم تخلیه بگیرند و بعد از پایان قرارداد مستاجر موظف نیست خانه را تخلیه کند و توسط مراجع قضایی حکم تخلیه صادر نخواهد شد.

قائدی با بیان این‌که  امسال میزان افزایش اجاره‌‎بها در تهران 25 درصد، کلانشهر‌ها 20درصد و سایر شهر‌ها 15 درصد است،‌ افزود: در شرایطی که موجر قصد ساخت یا فروش واحد مسکونی خود را داشته باشند یا واحد مسکونی را برای فرزند خود که تشکیل خانواده داده است بخواهد، همچنین اگر مستاجر برای چند ماه اجاره‌بها را پرداخت نکرده باشد، امکان صدور حکم تخلیه وجود دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام ، این وزیر نادان فکر کرده هنوز در پادگان است و برای هم کیشانش شاخه شانه میکشد . اگر خونه بابات باشه ، تصمیم بگیر ولی چرا برای ملک مردم ؟
    یک تعمیرات ساده یک ملک بعداز خروج مستاجر از مبلغ پرداختی مستاجر بیشتر است . در ضمن شما قول ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال داده بودید و چون نمی توانید و توانائی چنین کاری را ندارید میخواهید از امکانات بخش خصوصی برای دولت و مجلس خودتان آبرو بخرید و با دستورات کورکورانه ، کلا اقتصاد بخش مسکن را از میدان بدر کنید و سرمایه گذاران این بخش را از ایران مثل بقیه کارها فراری دهید . اگر شما قدرت دارید ، خودتان مسکن بسازید و با نرخ پائین به محتاجین بدهید . مردم را و سرمایه گذاران بخاطر تصمیمات نابخردانه شما ، کشور را در لبه پرتگاه قرار داده اید . شما چرا مواد خوراکی و ماشین و ارز را چند صد درصد گران کردید ولی هنگامیکه به بخش مسکن رسید تهدیدها شروع میشود چونکه مسکن جزء بخش خصوصی جامعه است و بقیه جزء دولت اند . مال شما باید گران شود ولی مال مردم را با زور ازشان بگیرید . شما عدالت را به ظلم و بیدادگری تبدیل کرده اید و برای همین است که کشور به این روز افتاده . خدا لعنت تان کند از کوچک تا بزرگ تان را . این وزیر جاهل حتی در مجلس هنوز فکر میکرد وزیر نفت است . یک مدرک قلابی مثل بقیه بهش داده اند و دکتر دکتر بهش میگویند . در جمهوری اسلامی القاب هم ببازی گرفته شده اند .‌کجای این قیافه به وزیر و دکتر میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا