دیدگاهراه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

وضعیت گود برج میلاد خطرناک است،شهرداری اقدام عاجل کند

مهدی عباسی،ضمن بیان مطلب فوق در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین درباره ۲۲۰ گود رها شده در شهرتهران اظهارداشت: از دو ماه پیش که به شهرداری درباره گودهای پرخطر تذکر داده شد است،هیچ اتفاقی نیفتاده و شهرداری اقدامی انجام نداده است.

وی با تاکید بر مخاطره آمیز بودن این گودها ،از گود برج میلاد به عنوان یکی از پرخطرترین گودهای رها شده در شهر تهران یاد کرد و اظهار داشت:شهرداری ملزم به اقدام عاجل برای ایمن سازی گود برج میلاد است چرا که بر اساس پایش های صورت گرفته،وضعیت بسیار خطرناک گزارش شده است و لازم است این گود به سرعت ایمن سازی شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: برای ایمن سازی گود برج میلاد، باید از بخشی از دیواره های سازه اصلی که در کمیسیون ماده پنج مصوبه گرفته است به عنوان دیوار حایل استفاده کرد که تحقق این امر ضمن ایمن سازی گود، سبب اجرای بخشی ازپروژه و تسریع در سرعت اجرا است.

عباسی همچنین درباره آمارهای ارایه شده از سوی سخنگوی سازمان آتش نشان مبنی بر وجود 130 ساختمان پرخطر در تهران نیز گفت:ایمن سازی این ساختمانها امری ضروری است و شهرداری باید در این زمینه اقدام ضرب الاجل انجام دهد.

وی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات قضایی از سوی شهرداری برای الزام مالکان به ایمن سازی این ساختمانها تصریح کرد: لازم است شهرداری سریعا با مالکان این واحدها اقدام به برگزاری نشست کند و آنها را ملزم کند که در گام اول حداقل استانداردها و الزامات ایمنی را در این ساختمان ها اعمال کنند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره برخی از اظهارنظرهای عنوان شده مبنی بر اینکه ضعف قانون از جمله دلایل تعلل در ایمن سازی ساختمانهای پرخطراست اذعان داشت: نمی توان منکر برخی ضعفهای قانونی در این زمینه شد اما اینگونه نیست که با قانون فعلی نتوانیم مشکلات ایمن سازی ساختمانهای ناایمن را رفع کنیم.

عباسی همچنین با یادآوری این موضوع که به زودی راجع به ساختمانهای ناایمن در صحن شورا به شهرداری تذکر خواهیم داد تصریح کرد: ریشه تعلل و تعویق ایمن سازی ساختمانهای ناایمن کوتاهی شهرداری است.شهرداری باید در وهله اول به وظایف خود عمل کند سپس باید پیگیرباشیم تا سایر دستگاه های مربوطه نیز پای کار بیایند .

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا