اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بلندمرتبه‌سازی یکی از راهکارهای حل بحران مسکن است

سید محمد آقامیری در گفتگو با پایگاه خبری ساختمان آنلاین ضمن بیان مطلب فوق افزود: با توجه به اینکه در ساخت مسکن به شیوه بلندمرتبه‌سازی،سطح اشغال کمتری از زمین گرفته می شود و به جای آن در ارتفاع ساخت وساز صورت می گیرد،این امر سبب می شود که اراضی بیشتری آزاد شود و در جهت تامین سرانه های مسکونی استفاده شود.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با ذکر مثالی اظهارداشت: به عنوان مثال در یک زمین ده هزار متری ،اگر هزار متر از این زمین را به سطح اشغال برای ساخت بنا تخصیص دهیم از نه هزار متر باقی مانده می توانیم برای تامین سرانه های مختلف مورد نیاز شامل ،فضای سبز،فضاهای ورزشی و فرهنگی و .. بهره بگیریم.

آقامیری در واکنش به این موضوع که گسترش تخلفات ساخت وساز در ساخت برج های بلند مرتبه باعث شده که بسیاری ازکارشناسان هشدار دهند که شهرداری باید برنامه منسجمی را برای اعمال کنترل فنی و دقیق این نوع ساختمانها داشته باشد اظهارداشت: مسوولیت نظارت فنی و تخصصی حوزه ساخت و ساز متوجه سازمان نظام مهندسی است و این سازمان هم مدعی است که تمام مسوولیتهای فنی خود در حوزه ساخت وساز انجام می دهد.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی موظف است که اگر به صورت مصداقی ،شاهد وقوع تخلف در ساخت وسازها بود ،فورا آن را به شهرداری گزارش دهد تا شهرداری نسبت به توقف پروژه اقدام کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا