مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

شهر جدید «بهارستان» صدر نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از جهش قابل توجه شهرستان بهارستان در نوسازی مردمی بافت‌های فرسوده خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام این که بعد از شهر تهران، شهرستان بهارستان با سه شهر (نسیم شهر، گلستان و صالحیه) توانسته است با ثبت ۱۷۸۴ مورد نوسازی مردمی در سامانه ستاد ملی در رتبه بالاتری نسبت به شهرهای دیگر استان تهران قرار بگیرد، گفت: به دنبال پایلوت شدن شهرستان بهارستان به عنوان شهر بازآفرینی طی سال گذشته و برنامه ریزی و اقدام خوب شهرداران این شهرستان آمار بالایی در سامانه ستاد ملی بازآفرینی ثبت شده است و باید از شهرداران سایر شهرستان‌های استان تهران خواست با جدیت بیشتری نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کنند.

وی گفت: شهرهای قدس، اسلامشهر و شهریار با ۸۲۰، ۴۴۳ و ۴۳۱ مورد در رتبه‌های بعدی نوسازی پس از بهارستان قرار دارند اما آمار سایر شهرهای استان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی در پایان بیان کرد: به لحاظ سایر مباحث همچون مدیریت بحران‌های شهری، به حداقل رساندن آسیب‌ها در زمان زلزله و روند درست انجام فرآیندهای شهرسازی و معماری نیز بهتر است به جای ساخت و ساز در حاشیه شهرها و الحاق زمین به محدوده‌های شهری به جهت ساخت نهضت ملی مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده در داخل شهرها با استفاده از مشوق‌هایی همچون تخفیف‌های شهرداری‌ها، تخفیف سازمان نظام مهندسی و تسهیلات بانکی در الویت کار دولت و شهرداری‌ها قرار بگیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا