مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

۱۸۷۶ پروانه نوسازی واحدهای بافت فرسوده در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

معاون مسکن و بازآفرینی شهری مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا کنون یک هزار و ۸۷۶ پروانه نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده در استان صادر شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، سید عبدالصاحب عزیزی افزود: از این تعداد ۹۰۰ خانه پایان کار گرفته اند، ۵۰۰ واحد با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد و مابقی هم در مراحل اولیه ساخت است.

وی بیان کرد:۲۳۷ واحد مسکونی نوسازی شده در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت امسال بهره برداری شده است.

براساس آمار رسمی یک سوم از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در سکونتگاه‌های غیررسمی (حاشیه نشینی) و بافت‌های فرسوده زندگی می کنند که افزون بر نازیبایی چهره شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد امکان تهدید جان ساکنان در هنگام بروز زلزله و سختی زندگی به دلیل نبودن امکانات رفاهی شده به علت همین پیامدها دولت برنامه های حمایتی ویژه ای برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده استان در نظر دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نوسازی و احیای بافت های فرسوده منجر به ارتقای شاخص‌های زیست سالم و با کیفیت شهروندان در شهرهای مختلف استان می شود دولت مصمم است تا با اجرای طرح های مختلف زمینه تحقق این مهم را فراهم کند.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: احیای بافت های فرسوده در شهرهای استان به ویژه یاسوج، دوگنبدان و یاسوج با پرداخت تسهیلات بانکی با جدیت در دستور کار است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تخفیف پروانه و طراحی ساختمان و همچنین مجوز افزایش یک طبقه از دیگر حمایت های دولت برای حمایت از نوسازی واحدهای مسکونی بافت های فرسوده در استان است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:یکهزار و ۵۶ هکتار بافت فرسوده و یک هزار و ۱۷۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی در شهرهای مختلف استان تعیین حریم شده است.

وی اضافه کرد: یاسوج ۲۵۶، دوگنبدان ۱۶۴، دهدشت ۱۶۲، چرام ۱۰۶، لیکک ۹۹،لنده ۷۰، سی سخت ۳۲، باشت ۳۴ و سوق ۳۷ هکتار بافت فرسوده شهری دارد و همچنین ۸۷۰ هکتار سکونتگاه غیر رسمی درمرکز استان و ۳۰۰ هکتار در شهر دوگنبدان شناسایی شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را دارد و یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

این استان ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۴ درصد آن در شهرها و ۴۶ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا