مجله خبریراه و شهرسازی

۱۹۹ واحد مسکونی نوسازی شده در بافت فرسوده اصفهان افتتاح می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از بهره‌برداری ۱۹۹ واحد مسکونی از مجموعه پروژه‌های در دست اقدام بافت‌های فرسوده استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، علیرضا قاری‌قرآن اظهار داشت: به مناسبت سوم خردادماه (سالروز آزادی خرمشهر) پنج هزار و هشت واحد مسکونی نوسازی شده توسط مردم در بافت‌های فرسوده ۶۷ شهر کشور افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم، آئین افتتاح و بهره‌برداری از ۱۹۹ واحد مسکونی نوسازی شده مردمی در بافت‌های فرسوده استان اصفهان از مجموعه پروژه‌های در دست اقدام این استان، همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نوسازی برای احداث این واحدها پرداخت شده است، ابراز داشت: واحدهای نوسازی شده در ۶۵ پروژهِ تعریف شده در محدوده‌های بافت فرسوده شهری استان شامل شهرهای اصفهان، کاشان، شهرضا، آران و بیدگل، خمینی شهر، مبارکه، نطنز، گلپایگان و نجف آباد احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۴ شهر استان اصفهان بافت فرسوده مصوب دارند؛ اضافه کرد: وجود نقشه بافت فرسوده مصوب کمک می‌کند تا بتوانیم از اعتبارات دولتی برای بهسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنیم.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: در استان اصفهان بر اساس مطالعات و تحقیقات میدانی انجام شده بالغ بر ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهری در زمره بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارد که این میزان بیش از ۱۰ درصد محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری کل کشور را شامل می‌شود.

وی گفت: هفت هزار و ۳۷۹ هکتار از این پهنه‌ها به بافت فرسوده شناسایی شده، سه هزار و ۷۸۳ هکتار به سکونت گاه‌های غیررسمی شناسایی شده و سه هزار هکتار به بافت‌های تاریخی اختصاص دارد.‌

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا