مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

احیای بافت فرسوده اولویت استان تهران است

معاون استاندار تهران با تاکید بر پیگیری و ساماندهی وضعیت مسکن این استان گفت: احیای بافت فرسوده در اولویت برنامه و کارهای استان تهران است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، جلسه شورای مسکن استان تهران به ریاست عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور سایر اعضا با محوریت وضعیت بارگذاری جمعیت تهران روز دوشنبه برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در این جلسه با اشاره به لزوم تامین زیرساخت های لازم برای واحدهای مسکونی اظهار داشت: با توجه به وضعیت استان باید به سمت احیای بافت های فرسوده با رویکرد تشویقی پیش برویم.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از ساخت مسکن سهم شهرهای جدید و عمدتا در پرند پیش بینی شده که البته بایستی برای وضعیت زمین چاره اندیشی شود.

این مسئول با اشاره به کارگروه اندیشه ورز برای پیشبرد اهداف شورای مسکن گفت: حضور اساتید دانشگاهی در جلسات ضروری است تا به کمک نظرات کارشناسی آنها و ارائه آمار و ارقام از سوی دستگاه ها بتوان به نتایج عملیاتی جهت ساماندهی وضعیت مسکن در استان برسیم.

سرپرست بانک مسکن نیز پیشتر گفته بود که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۹ هزار و ۴۶۹ واحد برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده به بانک معرفی شد که بانک در این مدت با ۱۸ هزار و ۱۳۷ واحد به مبلغ چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد کرد.

شهر تهران چهار هزار و ۴۵۰ هکتار بافت فرسوده دارد که بیش از ۵۰ درصد این بافت‌ها نوسازی شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا