بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

توجه ویژه به نوسازی بافت فرسوده در تهران

به گزارش ساختمان آنلاین:  مهدی پیرهادی با بیان اینکه سازمان نوسازی با جدیت به این مساله ورود پیدا کرده، گفت: توجه به مناطق پایینی تهران و کاهش فاصله جنوب و شمال در دوره جدید مدیریت شهری وجود دارد.

پیرهادی با بیان اینکه در کلان شهر تهران وجود دارد موضوع نیاز به مسکن است، یادآور شد: در تهران یک میلیون مسکن کم داریم و در سال های گذشته به نیاز مردم بی توجهی شده است.

وی هزینه اجاره مسکن را بیشترین هزینه در سبد خانوار به ویژه خانوار تهرانی عنوان کرد و افزود: به گفته کارشناسان، مردم برای اجاره نشینی بیش از ۶۵ درصد از درآمد خود را هزینه می کنند و آرزوی صاحب مسکن شدن مردم به بیش از نیم قرن رسیده است.

وی با اشاره به طرح ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی با مدیریت شهرداری تهران اظهار داشت: ۱۰ هزار واحد از این ۱۸۰ هزار واحد را بنیاد مسکن می سازد که ساخت سه هزار واحد مسکونی در تهران به زودی آغاز خواهد شد و روز گذشته  با تلاش معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران کلنگ زنی شد.

پیرهادی با بیان اینکه شهرداری تهران نسبت به کاهش زمان صدور پروانه ساخت در سامانه شهرداری در سامانه شهرداری تهران اقدام کند و میزان رضایت مندی شهروندان را افزایش دهد، تاکید کرد: زمانی رضایت مندی شهروندان حاصل می شود که مردم در عمل شاهد کاهش زمان صدور پروانه باشند و شهرداری باید در این زمینه اقدام عاجل انجام دهد.

وی یادآور شد: البته معاونت شهرسازی برنامه ریزی های را در این خصوص انجام داده که با هک سازمان فاوای شهرداری تهران، این مسأله به تاخیر افتاده و هرچه سریعتر باید به رفع این مشکل سازمان فاوا اقدام شود، تا کاهش زمان صدور پروانه هرچه سریعتر محقق شود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت نوسازی بافت فرسوده پایتخت، اظهار داشت: نوسازی در بافت فرسوده در سلامت روحی و روانی شهروندان بسیار موثر است.

وی، توجه به بازسازی بافت فرسوده را یکی از نکاتی دانست که در دوره جاری شورای شهر مورد توجه است و گفت: ارتقای کیفیت زندگی مردم و تامین سرانه های هفت گانه در بافت فرسوده به مرور کمبودهای موجود در این بافت ها را رفع می کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا