بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

صنعتی‌سازی در بافت‌های فرسوده با تجمیع ریزدانه‌ها امکان‌پذیر است

مهدی عباسی ضمن بیان مطلب فوق در گفت و گو با خبرنگار  ساختمان آنلاین اظهار کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده نیاز به طراحی مدل های جدید دارد، اگر چه راهکارهای پیشین مدلهای نامناسبی نبوده ،اما از سرعت مد نظر برای حل بحران بافت فرسوده برخوردار نبوده است.

وی ادامه داد: برای سرعت بخشی به روند احیای بافتهای فرسوده لازم است که به سمتی حرکت کنیم که از سازندگان متخصص که توانایی تولید مسکن حرفه ای دارند در احیای بافتهای ناکارآمد شهری بهره بگیریم.علاوه بر این لازم است با طراحی مکانیزمی،سیاستهای تشویقی را برای جذب سرمایه گذاران در بافتهای  فرسوده در نظر بگیریم و با متمرکز کردن فعالیت آنها،بافت فرسوده را با روش های صنعتی نوسازی احیا کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: ایمن سازی و ایجاد سرانه های مطلوب از جمله مواردی است که در نوسازی بافتهای فرسوده باید مد نظر قرار گرفته شود و تا زمانی که بافت های فرسوده نوسازی و بهسازی نشوند با کوچکترین بلای طبیعی حوادث تلخی برای ساکنان این بافتها رقم خواهد خورد.

وی گفت: بخشی از فرآیند احیای بافتهای فرسوده به سیاست گذاری در سطح کلان کشور مرتبط است،باید حمایتهای مالی و اقتصادی از این امر شکل بگیرد و از کسانی که می خواهند به صورت فردی و شخصی بافت خود را نوسازی کنند،حمایت هایی شکل بگیرد.همزمان با این موارد نظارت بر روند و چگونگی نوسازی و احیای بافتهای فرسوده امری ضروری است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اظهار داشت: در همین حال تهیه بسته های تشویقی می تواند جذابیت سرمایه گذاری در این بافتها را تشدید کند،البته سیاستهای تشویقی لزوما به معنای افزایش تراکم در طبقات ساختمانی نیست.

وی خاطر نشان ساخت: ارایه تسهیلات،تسریع در صدور پروانه ساختمانی،بخشودگی عوارض از سوی دستگاه های مرتبط نظیر آب و برق و.. ،هدایت بخش خصوصی بر اساس سیاستهای بالا دستی برای سرمایه گذاری در احیای بافتهای فرسوده و..از جمله مواردی است که تحقق آن نیاز به سیاست گذاری های کلان و همکاری دستگاه های مربوطه دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا