بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

قصور شورا در سرعت بخشی به احیای بافتهای ناکارآمد شهری

علیرضا نادعلی با بیان مطلب فوق در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  ساختمان آنلاین در پاسخ به این سوال که دلیل کندی روند احیای بافتهای فرسوده چیست؟اظهار داشت: هنوز زمان زیادی از فعالیت این دوره از شورای شهر و مدیریت شهری نگذشته است،ولی فراهم کردن تمهیدات لازم و سیاست گذاری برای تسریع در احیای بافت فرسوده امری ضروری است .

وی گفت: شاید شورا قصورش در این زمینه بیشتر از شهرداری باشد،چرا که شورای شهر موظف است نسبت به طرح های مرتبط با احیای بافت فرسوده که از سوی شهرداری پیشنهاد می شود،ور سرعت عمل و جدیت بیشتری داشته باشد،اما به طور کلی ،مشکلات مرتبط با بودجه و بدهی های زیادی که شهرداری در دوره های گذشته داشته و آنها را به مدیریت فعلی تحویل داده است،سبب شده که احیای بافت فرسوده در راس اولویت ها نباشد.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: به عنوان مثال رسیدگی به مشکلات مربوط به ناوگان حمل و نقل درون شهری در حاضر از اولویت بیشتری نسبت به احیای بافت فرسوده برخوردار است چرا که تعلل در تقویت و نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی ،عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت، این در حالی است که تخصیص بودجه به این فرآیند با منافع بیشماری برای عموم مردم همراه خواهد بود.

نادعلی افزود: اما قطعا رسیدگی به موضوع احیای بافتهای فرسوده نیز حایز اهمیت است و از قرار معلوم شهرداری هم در این زمینه در حال انجام تکالیف قانونی خود است و البته مدیریت شهری مدعی است که برای تامین مالی بهسازی بافتهای فرسوده استفاده از منابع مالی متنوع و ابتکاری نظیرفاینانس را مد نظر دارد و منتظریم که در این زمینه گزارش خود را به شورا ارایه دهد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع ساخت و سازغیرمجاز در حریم تهران نیز اشاره کرد و گفت: رعایت ضوابط شهرسازی و مسایل مرتبط با حریم تهران همواره از جمله موضوعاتی بوده که مورد تاکید ادوارشورا بوده است و با روحیه ای که در این دوره از مدیریت شهری می بینیم و حساسیتی که اعضای شورا دارند،پیش بینی می شود که در این دوره کمترین میزان تخلف در امر ساخت و ساز غیرمجاز و نقض مقررات حریم را داشته باشیم.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر بازرسی شهر تهران در اماکن مختلفی که ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته ،حضور پیدا کرده است و در بطن ماجرا از تداوم روند ساخت و ساز غیرقانونی ممانعت به عمل آورده است.اما به طور کلی در موضوع حریم تهران باید اقدامات قوی تری صورت گیرد و قانون گذاری و سیاست گذاری ها در جهت حفظ حریم شهر تهران باشد و در این زمینه شورا وظیفه نظارتی خود را قطعا به نحو احسن انجام خواهد داد..

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا