بورس و بازارمجلس و ارگان هامجله خبری

وضعیت غیرعادی در بازار مسکن/ پیش‌بینی یک کارشناس از قیمت مسکن در آینده

به گزارش ساختمان آنلاین: هادی حق‌شناس درباره آینده بازار مسکن در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در زمان حاضر بررسی شاخص‌های کلان اقتصادی، شاخص‌های پولی و مدنظر قرار دادن این موضوع که تورم در کشور عدد بالایی است باعث شده در اقتصاد کسب و کار آنچنانی نباشد.

وی با بیان این‌که صادرات و واردات کشور در شرایط نااطمینانی قرار دارد به وضعیت بازارهای اقتصادی از جمله مسکن اشاره کرد و ادامه داد: ظاهر قضیه این است که به دلیل قیمت بالای مسکن توان خرید مردم به شدت کاهش یافته و آنها نمی‌توانند وارد بازار شوند.

وی افزود: بر اساس آمار میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در تهران به حدود ۳۳ میلیون تومان رسیده است، به‌عنوان مثال  یک واحد مسکونی ۷۰ متری باید ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. تامین این مبلغ از عهده شهروندان تهرانی که اکثر کارمند، کارگر و دارای شغل معمولی هستند، خارج است.

وی تاکید کرد: با توجه به این مسئله و تا زمانیکه شرایط به حالت عادی برنگردد همین گونه خواهد بود و برای سال آینده بازار مسکن همچنان در رکود به سر خواهد برد.

استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به کسری ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی لایحه بودجه سال آینده کل کشور، اضافه کرد:در حالی ارقام بودجه اضافه شده که در مقابل درآمدهای ناشی از فروش نفت، مالیات و… تغییرات اساسی نکرده است.

حق‌شناس بیان کرد: در واقع متغیرهای کلان اقتصاد کشور تغییر نکرده و زمانی شاهد اتفاق مثبت در بخش‌های واقعی اقتصاد از جمله مسکن، تولید و … خواهیم بود که در بخش‌های غیرواقعی پولی و ارزی اتفاقات مثبتی روی دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا