مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

طرح ۱۵ هزار واحدی مسکن در بندرعباس، نرخ بازار را می‌شکند

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه طرح ۱۵ هزار واحدی ملی مسکن در بندرعباس، نرخ بازار را می‌شکند، گفت: بهای تمام شده واحدهای مسکونی در شهر بندرعباس هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده و قیمت‌های نامتعارفی که در بازار مسکن این شهر معامله می‌شود باید شکسته شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، سعید حاجبی افزود: قیمت واقعی و بهای تمام شده مسکن باید به قدری در بندرعباس بازگو شود که مبالغ غیر واقعی و بسیار گران دیگر خریداری نداشته باشد.

وی یادآور شد: اکنون درحالی که قیمت بهای تمام شده واحد مسکونی آپارتمانی هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده و با همین قیمت هم طرح ۱۵ هزار واحدی نهضت ملی مسکن درحال احداث است اما از طرفی هم شاهدیم که مسکن به قیمت گزاف به مردم فروخته می‌شود و همین قیمت‌ها موجب شده در خرید خانه با مشکل مواجه شوند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: از طرفی هم ۴۳ درصد شهر بندرعباس بافت فرسوده بوده که بیشتر موضوعات و برنامه‌های این شهر را بهم ریخته است.

حاجبی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تسطیح زمین‌های ۱۵ هزار واحدی نهضت ملی مسکن بندرعباس، بیان کرد: این اقدام بتواند در کاهش قیمت مسکن اثرگذار است و از طرفی هم هر میزان زمین که لازم باشد را می‌توان در بندرعباس تامین کرد و هیچ مشکلی بابت زمین و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه هزینه احداث واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف متفاوت بوده و براساس ظریب منطقه‌ای و نرخ‌های موجود (مصالح) تعیین می‌شود، گفت: هزینه احداث واحد مسکونی برای شهرستان رودان هر متر مربع پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، میناب چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان چون ۲ طبقه ویلایی بوده، برای بشاگرد ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، جاسک ۶ میلیون تومان و پارسیان (گاوبندی) ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

حاجبی خاطرنشان کرد: هزینه یاد شده تا مرحله سفت کاری، نما و نصب در و پنجره است.

پنجم مردادماه امسال عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد طرح ملی مسکن بندرعباس با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان در منطقه شمال بزرگراه شهید رجایی این شهرستان آغاز شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا