اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

دولت بازار مسکن را رها کرده است

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین این روزها شاهد افزایش چشم گیر قیمت مسکن در کشور هستیم و به طور میانگین قیمت هر متر مربع مسکن به متری ۵۰ میلیون تومان رسیده است و از سوی دیگر همزمان با افزایش و نوسان نرخ ارز به طور قطع بازار مسکن همچنان در معرض تحولات قیمتی خواهد بود.
عبدالله اوتادی عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور به ساختمان آنلاین  گفته است: دولت در یک سال و نیم گذشته هیچ برنامه ای برای ساماندهی مسکن کشور انجام نداده است و تمامی حرف ها در حد وعده و وعید بوده است.
او می گوید: دولت باید با همکاری بخش خصوصی و افزایش انگيزه  برای سازندگان بتواند این بخش را در بازار زنده نگه دارد اما همواره شاهد آن هستیم که تنها مشاوران املاک را در گرانی ها موثر می دانند.
 اوتادی اظهار کرد: در حال حاضر میانگین قیمت مسکن با توجه به نوسانات نرخ ارز در طی چند ماه گذشته درهر متر حدود ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
او می‌گوید: دولت متاسفانه این بازار را رها کرده و هیچ امیدی به بهبودی این بازار در حال حاضر وجود ندارد و تنها راه برای بهبود وضعیت بازار مسکن افزایش تولید و عرضه مسکن است.
براساس این گزارش دولت باید در این بازار به فکر خریداران و متقاضیان مسکن باشد چرا که تنها راه برای رهایی از این بازار از گرانی ها حمایت دولت از سازندگان و تولید کنندگان مسکن است تا انگیزه آنها برای تقویت این بازار موثر باشد نه اینکه همواره توپ گرانی را به زمین مشاوران املاک بیندازد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا