بورس و بازارمجله خبری

بازار مسکن در کما

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، افزایش قیمت مسکن موجب کاهش خرید و فروش در این بازار سرمایه شده است با توجه به اینکه بازار مسکن مدت‌ها پیش دچار رکود تورمی شده بود. با رشد قیمت ارز بازار مسکن در کما رفتالبته بازارهای موازی بازار مسکن هم از حالت رقابت خارج شدند

افزایش قیمت‌ها باعث شده تا فروشندگان از معاملات غیر قطعی خودداری کنند و در انتظار رشد قیمت‌ها بمانند در واقع با افزایش نرخ ارز انتظارات در بازار مسکن تغییر کرد و در این مدت کوتاه تعداد معاملات واحدهای مسکونی کاسته شده است و مالکان ترجیح می‌دهند تا با خریداران واقعی معامله کنند.

بازار مسکن در کمای فروش

بنا به گفته کارشناسان تعداد معاملات املاک به شدت کاهش پیدا کرده است و هرچند که شرایط تورمی و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا این بازار به یکباره در رکود برود.

بررسی‌های موجود در سایت‌های خرید و فروش مسکن نشان از توقف دارد با وجود این بی تحرکی در بازار مسکن تهران و اصفهان شهرهای گرانی هستند که ملک فروش نمی‌رود با توجه به اینکه خریداران امید داشتند که وضع بازار مسکن نسبت به سال گذشته بهتر شود اما روز به روز این امیدواری کم و کم‌تر شده است

به دنبال نور امیدی در بازار مسکن

با توجه به اینکه وزیر جدید صحبت‌هایی از افزایش تولید و متناسب سازی عرضه و تقاضا را بیان کرده است باید منتظر ماند تا نابه سامانی‌ها تمام شود البته از سوی دیگر نرخ ارز هم باید در نظر گرفته شود چرا که نرخ ارز تأثیر مستقیم بر بازار مسکن داشته است با این حال منتظر این هستیم تا ببینیم ساخت یک میلیون مسکن انجام می‌شود تا روزنه امیدی در این بازار حکم فرما شود.

حوزه مسکن یک حوزه عرضه و تقاضا است یعنی باید تولید باشد که ارزانی به همراه باشد تا وقتی که یک طرفه زنجیره یعنی تولید کار نکند این زنجیره با مشکل رو به رو خواهد بود زمانی که در بازار مسکن تقاضا باشد، تولید نباشد، قطعاً بازیگر اصلی افزایش قیمت و تورم می‌شود. ازاین رو در ماه‌های آینده معاملات صورت نگرفته و آمارهایی که مور ارزیابی دقیق نبوده اند باز هم شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.عضو هیأت مدیره کانون انبوه‌سازان گفت: تبعات رکود و تورم در حوزه مسکن، تولید و تقاضا در این بخش را نامتناسب کرده و قیمت مسکن به نحو عجیبی افزایش یافته و این روند تا زمانی که تولید افزایش نداشته باشد وضعیت قیمت‌ها بحرانی‌تر خواهد شد.

در نهایت باید سرمایه گذاری در این بخش انجام شود تا این مشکل مسکن برطرف شود چرا که بدون سرمایه گذاری تولیدی ایجاد نخواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا