اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بازار مسکن با فروش متری به ساماندهی نمی‌رسد/ فروش متری مسکن دردی از دردهای مسکن نمی‌کاهد

عبدالله اوتادی عضو هئیت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفت وگو با خبرنگار ساختمان آنلاین  با بیان اینکه بازار مسکن با طرح فروش متری مسکن به سرانجام نمی رسد و این بازار همچنان در رکود تورمی به سرخواهد برد گفت: بازار مسکن نیاز به طرح فروش متری ندارد بلکه در این بازار باید عرضه و تقاضا برابر باشد تا شاهد بهبود شرایط در این بازار باشیم.
او ادامه داد: در صورتی که نقدینگی های موجود در این بازار به سمت ساخت و تولید مسکن هدایت شود می توان امیدوار بود که این بازار رونق خواهد یافت اما زمانی که تنها این طرح برای رونق بازار بورس طراحی شده است نمی توان امیدوار بود که بازار مسکن رونق یابد.
اوتادی اظهار کرد: بسیاری از سهامداران بازار بورس به دنبال سود خود هستند بنابراین به طور قطع از این بازار در راستای منافع خود بهره خواهند برد و از سوی دیگر فردی که به طور مثال ۱۰ متر خانه از طریق بورس خریداری می کند آیا می تواند از این ۱۰ متر به صورت فیزیکی استفاده کند بنابراین نمی توان امید داشت که این بازار تنها برای رونق بازار مسکن طراحی شده است ‌.
عضو هئیت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور با یادآوری این موضوع که دولت باید هرچه سریعتر به وعده هایی که در حوزه مسکن داده است جامعه عمل بپوشاند گفت: بازار مسکن در حال حاضر نیازمند تولید و عرضه مسکن است که باید در این بخش، طرح نهضت ملی مسکن را دولت هرچه سریعتر به مرحله اجرایی برساند والا با طرح های همچون عرضه متری مسکن بازار به سمت رونق نمی رود‌
او تاکید کرد: بازار مسکن نیازمند طرح های است که بتواند رونق و نقدینگی را برای خریداران مسکن فراهم کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا