اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

کیفیت در پروژه‌های مسکن، فدای سرعت بهره‌برداری نشود

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دقت و کیفت در پروژه های شهرداری تهران نباید فدای سرعت شود تاکید کرد: با توجه به مشکلات مربوط به حوزه مسکن، ورود شهرداری تهران به ساخت مسکن ضروری بوده است، اما کیفیت ساخت نباید فدای بهره برداری از پروژه های عمرانی شود.

علیرضا نادعلی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین با اشاره به اینکه شهرداری تهران متعهد به ساخت پانصد هزار واحد مسکونی برای پایتخت نشینان شده است افزود: آماری که شهرداری تهران برای ساخت مسکن پایتخت نشینان متعهد شده است ،معقول است اما از لحاظ زمان تحویل واحدها،باید تدابیر لازم در نظر گرفته شود که کیفیت ساخت، قربانی سرعت ساخت و ساز نشود.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به تجربه ساخت مسکن مهر در ادوار گذشته خاطر نشان ساخت: در دوره های پیشین در برخی از پروژه های دولتی مرتبط با حوزه مسکن به دلیل ارجحیت داشتن سرعت بر کیفیت ساخت، برخی واحدهای مسکونی بی کیفیت ساخته شد که در نهایت سبب هدر رفت سرمایه های ملی شد. این تجربه باید درس عبرت شود و از ساخت واحدهای مسکونی فاقد کیفیت پرهیز شود.

نادعلی در ادامه اظهارات خود با ذکر مثالی توضیح داد: اگر چه واحدهای مسکن مهر از لحاظ تعداد واحدهای ساخته شده، آمار خوبی بوده است و مشکل بسیاری از افراد فاقد مسکن از طریق این پروژه حل شد، ولی برخی از موارد مهم نظیر مولفه های زیست محیطی، کیفیت ساخت، مکان یابی درست و… در این طرح مورد غفلت قرار گرفت.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطر نشان ساخت: ورود شهرداری تهران به حوزه مسکن بیشتر ناظر بر بازآفرینی بافتهای فرسوده بوده است، و بدون شک اگر تمهیدات لازم برای احیای این بافتها فراهم شود، هم از بسیاری از آسیبهای اجتماعی پیشگیری خواهد شد و هم از سوی دیگر مشکل مسکن بسیاری از افراد حل خواهد شد.

وی در واکنش به این موضوع که وزارت راه و شهرسازی بارها اعلام کرده است که طولانی بودن زمان صدور پروانه ساخت در پایتخت یکی از موانع اصلی تعلل در بافتهای فرسوده است اظهار داشت: قطعا تسریع در این زمینه می تواند در رونق احیای بافتهای ناکارآمد شهری تهران بسیار موثر باشد، البته شهرداری تهران برای حل این معضل پیشگام بوده است، اما تحقق اهداف همه جانبه در این زمینه منوط به همکاری سایر دستگاه های ذی ربط است که امیدواریم با همکاری این نهادها، زمان صدور پروانه ساختمانی کاهش پیدا کند و مشکلات مربوطه در این زمینه رفع شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا