اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

آینده بازار مسکن به کدام سمت خواهد رفت؟

به گزارش ساختمان آنلاین، بازار مسکن یکی از مهم ترین بازارهای اقتصادی کشور به شمار می رود که این روزها درگیر نوسانات زیادی شده است دولت سیزدهم در ابتدای ورود خود اعلام کرده بود که با ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی بخش عمده ای از مشکلات در حوزه خرید و فروش و اجاره مسکن را حل خواهد کرد اما در حال حاضر به نظر می رسد عدم ساخت و اجرای این واحدها در طول یک سال گذشته باعث شده که نوسان قیمتی در این بازار تشدید شود.

مهدی نیا یکی از مشاوران املاک در خصوص آخرین بازار مسکن اعلام کرده است بازارمسکن با وجود آنکه به طول معمول در این ایام و در نیمه دوم سال با ثبات قیمتی مواجه است و چندان درگیر نوسانات قیمتی نیست اما شاهد آن هستیم که به دلیل عدم عرضه و تولید مسکن در طی این مدت و از سوی دیگر به دلیل رشد نرخ دلار با رشد ۳۰ تا ۳۰ درصدی قیمت روبرو شده و همین امر خود باعث تشدید رکود در بازارمسکن شده است‌.
بر اساس این گزارش فرهاد بيضايی کارشناس مسکن هم در خصوص آینده بازارمسکن به ساختمان آنلاین گفت: آینده بازار مسکن در گرو توسعه افقی شهرها است و در صورت ورود نقدینگی بدون تورم شاهد بهبود آینده بازارمسکن خواهیم بود.

براساس این گزارش دولت در حال حاضر اجرای طرح نهضت ملی مسکن را که این روزها اعلام شده در قالب توسعه افقی و طرح خانه های یک طبقه و حیاط دار در دستور کار خود قرار داده است را باید هرچه سریعتر به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن برساند چراکه اجرای این طرح خود اثر روانی مثبتی را در بازار مسکن برجای خواهد گذاشت و همین امر خود زمینه ساز بهبود بازار مسکن در کشور خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا