بورس و بازارفن آوری های ساختمانیمجله خبری

سقوط در بازار مسکن ایالات‌متحده

به گزارش ساختمان آنلاین:  داده‌های دولتی منتشر شده نشان داد که شروع کار ساخت‌وساز در ماه گذشته ۱۴.۴ درصد کاهش یافت و به ۱.۵۵ میلیون سالیانه رسید که پایین‌ترین نرخ در بیش از یک سال گذشته است. پیش‌بینی متوسط، سرعت ۱.۶۹ میلیون را نشان می‌دهد. ساخت‌وساز در آوریل به شدت افزایش یافت و به ۱.۸۱ میلیون رسید که قوی‌ترین نرخ از سال ۲۰۰۶ بود.

درخواست‌های ساخت، به ۱.۷ میلیون واحد سالانه کاهش یافت که پایین‌ترین میزان از سپتامبر است. کاهش ماهانه شروع کار، بزرگ‌ترین کاهش از آوریل ۲۰۲۰ بوده است و نشان می‌دهد که ساخت‌وسازهای مسکونی تحت فشار قرار گرفته است زیرا نرخ‌های بالاتر وام مسکن آسیب‌های بیشتری را بر تقاضا وارد می‌کند. با این حال، با افزایش سرعت صدور مجوزهای ساختمانی، ساخت خانه در کوتاه‌مدت ممکن است ادامه یابد.

این ارقام پس از آن منتشر شد که فدرال رزرو نرخ پایه خود را ۷۵ واحد پایه  افزایش داد. نرخ وام مسکن قبل از تصمیم فدرال رزرو، بیش از ۵.۶ درصد بود که بسیار بالاتر از ۳.۵ درصد در ابتدای سال جاری و بالاترین میزان از سال ۲۰۰۸ بود.

گزارش دولت نشان داد که شاخص شروع مسکن برای تک‌خانواره‌ها با ۹.۲ درصد کاهش به نرخ سالانه ۱.۰۵ میلیون رسیده است که پایین‌ترین نرخ از سال ۲۰۲۰ است. ساخت خانه‌های چندخانواری با ۲۳.۷ درصد کاهش به ۴۹۸ هزار رسید که ضعیف‌ترین نرخ از نوامبر است.

بر اساس گزارش رویترز، تعداد کل خانه‌های مجاز برای ساخت‌وساز اما هنوز شروع نشده در ماه می ۰.۷ درصد افزایش یافت و تعداد املاک تک‌خانواری در حال ساخت بدون تغییر نسبت به یک ماه قبل در بالاترین سطح از سال ۲۰۰۶ بوده است. در پایان جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اشاره کرد که با توجه به تعداد محدودی از املاک در بازار، قیمت مسکن ممکن است به کندی کاهش یابد.

داده‌های شاخص شروع مسکن در معرض تجدید نظرهای بزرگی هستند. این گزارش اطمینان ۹۰ درصدی را نشان می‌دهد که تغییر در ماه می از ۵.۵ درصد تا ۲۳.۳ درصد کاهش یافته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا