بورس و بازارمجله خبری

ملتهب‌‌‌ترین بخش بازار اجاره تهران

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد،  تحقیقات میدانی با استناد به مشخصات فایل‌‌‌های عرضه شده به بازار پاییزی اجاره مسکن در پایتخت نشان می‌دهد، در شرایطی که التهاب در بازار اجاره همه رده‌‌‌های سنی و متراژی آپارتمان‌‌‌های مسکونی کماکان ادامه دارد اما این التهاب در بخش واحدهای مسکونی ریزمتراژ شدیدتر است.

Untitled-1

بررسی‌‌‌ها حاکی است، هم‌‌‌اکنون اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی مالکان برای این واحدها به قدری بالاست که بخش زیادی از مستاجرهای متقاضی این واحدها با مشکل برخورد کرده‌‌‌اند. علاوه بر بالاتر بودن التهاب در بازار اجاره واحدهای مسکونی ریزمتراژ، از سوی دیگر به دلیل توان مالی ضعیف‌‌‌تر افراد یا خانوارهای متقاضی اجاره این آپارتمان‌ها، التهاب در این بخش از بازار اجاره بیش از سایر بخش‌‌‌ها خودنمایی می‌کند. این در حالی است که کمبود عرضه این فایل‌‌‌ها نسبت به فایل‌‌‌های با مساحت بالاتر یا آپارتمان‌‌‌های بزرگ‌‌‌متراژ‌‌‌تر مزید بر علت شده و باعث شده است متقاضیان اجاره در این بخش از بازار، نسبت به سایر مستاجرها با دشواری بیشتری مواجه شوند.

این در حالی است که با شروع فصل پاییز و اتمام فصل اوج جابه‌‌‌جایی‌‌‌ها در بازار اجاره، عرضه محدود این فایل‌‌‌ها به بازار محدودتر هم شده است. هم‌‌‌اکنون برخی از مستاجرهای ساکن در این واحدها که به دلیل مواجهه با ارقام نجومی افزایش اجاره‌‌‌بها، متقاضی جابه‌‌‌جایی به واحد دیگری هستند، با مشکل یافتن فایل مواجه شده و در بسیاری از موارد ناچار شد‌‌‌ه‌‌‌اند اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی موجر برای تمدید سکونت خود در واحد برای یکسال دیگر را بپذیرند. کمبود فایل ریزمتراژ در بازار اجاره، به همراه التهاب بالای قیمتی در این بازار این روزها به یکی از اصلی‌‌‌ترین مسائل این بازار تبدیل شده است. به‌رغم کاهش سرعت رشد اجاره‌‌‌بهای مسکن که در آمارهای رسمی منعکس شد اما التهاب در این بخش از بازار اجاره کماکان بالا و سطوح پیشنهادی اجاره‌‌‌بهای موجران همچنان از عهده بسیاری از مستاجران خارج است. در جدول زیر مشخصات تازه‌‌‌ترین فایل‌‌‌های عرضه شده به بازار اجاره مسکن شهر تهران تا مساحت 60 مترمربع درج شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا