اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

خرید و فروش‌های غیر قانونی کد رهگیری در بازار اجاره‌ مسکن

عبدالله اوتادی عضو هئیت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفت وگو با خبرنگار ساختمان آنلاین با  بیان اینکه روند فروش کد رهگیری در بسیاری از شهرها و شهرستان ها رایج است گفت: بسیاری از شهرستان ها به دلیل افزایش قیمت ها در بخش اجاره با مشکل روبرو شده اند بنابراین همین موضوع باعث شده که بازار فروش کد رهگیری در برخی از شهرستان ها داغ شود.
او ادامه داد: بازار مسکن به ویژه بازار اجاره این روزها با مشکلات بسیاری روبرو شده و همین امر خود  زمینه ساز  این موضوع شده که برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به سراغ خرید و فروش غیر قانونی وام ودیعه مسکن بروند.
اوتادی بیان کرد: این موضوع در تهران با توجه به نظارت ها  و بازرسی که وجود دارد امکان پذیر  نیست اما در شهرستان ها این موضوع صورت گرفته و پس از خرید وفروش اقدام به ارائه و تغییر آن  در تهران می کنند.
او یادآور شد: در حال حاضر یک رانت بسیار قوی در تسهیلات ودیعه مسکن وجود دارد که باید این موضوع بررسی شده و در این حوزه کنترل جدی تری صورت گیرد.
عضو اتحادیه مشاوران املاک کشور بیان کرد: در صورتی که در حوزه خرید و فروش‌ تسهیلات ودیعه مسکن نظارت های جدی تری صورت  می گرفت و سخت گیری بانک ها در این حوزه کمتر می شد شاهد چنین مشکلاتی در این بخش نبودیم و امروزه بسیاری از متقاضیان راحت تر می توانستند به این موضوع ورود کنند.
او اظهار کرد: در حال حاضر باید در این بخش نظارت ها تقویت شده تا شاهد چنین تخلفاتی در حوزه خرید و فروش‌ کد رهگیری در بازارهای مسکن نباشیم.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا