اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

دیوان سالاری اداری از موانع اصلی رونق مسکن است

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: با وجود قانون در خصوص جریمه عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک ها به طرح نهضت ملی مسکن، اما همچنان شاهد تمکین نکردن بانک ها در این حوزه هستیم.

فرشید پور حاجت، دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین، با بیان اینکه فضا در حوزه تولید و عرضه مسکن در کشور مناسب نیست گفت: دیوان سالاری در حوزه مسکن مشکلی است که گریبانگیر حضور سازندگان مسکن در کشور شده است و بسیاری از سازندگان به دلیل همين مشکل دیوان سالاری و طولانی بودن بورکراسی های اداری امکان ساخت مسکن برای آنها دشوار شده است.

او ادامه‌ داد: به دولت و بانک مرکزی و همچنین وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد افزایش میزان تسهیلات پروژه های نهضت ملی مسکن از ۴۰۰ میلیون به ۶۰۰ میلیون تومان را داده ایم چرا که تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی با توجه به افزایش هزینه های ساخت تکافوی نیاز سازندگان مسکن را نمی دهد.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور بیان کرد: بانک ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن همکاری نمی کنند و باید در این حوزه وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ورود کند و بانک هایی که تسهیلات پرداخت نمی کنند را جریمه کنند.

پور حاجت اظهار کرد: با وجود قانون برای پرداخت ۲۰ درصد از تسهیلات بانک ها به بخش مسکن شاهد آن هستیم که هیچ یک از بانک‌ها در این حوزه تمکین نکرده و همچنان شاهد عدم پرداخت تسهیلات هستیم.

او یادآور شد: متاسفانه میزان اثر گذاری تسهیلات در حوزه ساخت مسکن بسیار پایین است و همین خود باعث می شود که ساخت و ساز در حوزه مسکن اثرگذاری چندانی نداشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا