مجله خبریراه و شهرسازی

اتمام ۱۰۰ پروژه‌ نیمه‌تمام در حوزه بازآفرینی شهری

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در برنامه بوده و در سال جاری یکصد پروژه‌ نیمه‌تمام در حوزه بازآفرینی شهری به اتمام می‌رسد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: اکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در کل کشور وجود دارد و در صورت عدم شتاب بخشی به نوسازی بافت‌های فرسوده هر یک به عنوان یک بمب ساعتی به شمار می‌رود که در مواقع بحران‌های طبیعی مانند سیل و زلزله جان تعداد زیادی از هموطنان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران یکی از مهم‌ترین راهبردهای این شرکت را در کنار همکاری با شهرداری‌ها و سیستم بانکی، تدوین بسته‌های تشویقی برشمرد و گفت: در تدوین بسته تشویقی ۱۹ بندی کالبدی که سال گذشته به تصویب شورای عالی مسکن و شهرسازی رسید، همکاران خانم شرکت نقش پررنگی داشتند، در شهر زنجان شاهد به ثمر نشستن اجرای بسته‌های تشویقی بودیم و ۷۷۰ واحد نوسازی مسکن در قالب ۲۶۰ پروژه با حضور مجازی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

برنامه‌ریزی برای احداث ۵۰ مدرسه در بافت فرسوده شهرها

وی با اشاره به اینکه یک سوم مدارس جدید باید در سکونتگاه‌های غیررسمی ساخته شود، عنوان کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکنون بیش از ۸۰ مدرسه در کل کشور احداث کرده و ساخت ۵۰ مدرسه دیگر در دستور کار قرار دارد. آخرین مدرسه در نایسر سنندج پرجمعیت‌ترین سکونت‌گاه غیررسمی کشور ساخته شد که اکنون در چند شیفت از آن استفاده می‌شود، این امر نشان از توجه بیشتر به ساخت مدارس دارد.

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه بازآفرینی اولویت می‌شود

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه تمرکز شرکت در کنار نوسازی مسکن اتمام پروژه‌های نیمه تمامی است که منجر به ایجاد نشاط و شادی ساکنان این بافت‌ها می‌شود، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ می‌توانیم ۱۰۰ پروژه را به بهره‌برداری برسانیم و از همکاران شرکت می‌خواهم خارج از وظایف اداری خود مسؤولیت هر یک از این پروژه‌ها را بر عهده گرفته و آن را پیگیری کنند تا هر چه سریع‌تر به اتمام و بهره برداری برسد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا