مجله خبریراه و شهرسازی

نهضت مسکن سازی دانشگاه تهران آغاز شد

رئیس دانشگاه تهران از آغاز نهضت مسکن سازی دانشگاه تهران با چشم انداز احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در آئین افتتاح پروژه مسکونی شرکت تعاونی شماره ۳ دانشگاه تهران که در منطقه ۲۲ تهران اجرا شده است، از این پروژه به عنوان پروژه ای موفق، مطمئن، شفاف و اعتمادآور در مجموعه دانشگاهی کشور نام برد.

وی گفت: پروژه هایی که در سال های گذشته حول محور تعاونی ها اجرا شده است، ترکیبی از تجربه های موفق و ناموفق را همراه خود داشته است که بعضاً هم موفقیت آمیز نبوده است. از این جهت همواره از دغدغه های مدیریت دانشگاه این بوده است که اعتمادسازی و اعتمادآفرینی جایگزین فرآیندهای اعتمادزدا در شرکت های تعاونی مسکن شود.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه بسترسازی برای تأمین مسکن اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه تهران در ۱.۵ سال اخیر از دغدغه های مدیریت دانشگاه تهران بوده است، گفت: دانشگاه تهران در زمینه تأمین مسکن برای اعضای هیأت علمی و کارکنان، تصدی گری نمی کند ولی برنامه اصلی در این زمینه به فعال سازی تعاونی ها معطوف شده است. تجربه موفق پروژه شرکت تعاونی شماره ۳ دانشگاه تهران می‌تواند تجربه ای قابل اعتنا برای نهضت مسکن سازی برای اعضای هیأت علمی و کارکنان در دانشگاه تهران باشد.

مقیمی افزود: با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، اتفاقات خوبی در زمینه احداث مسکن دانشگاهیان در جریان است که با رفع برخی چالش های قانونی، شاهد نهضت مسکن سازی در دانشگاه تهران خواهیم بود. چشم انداز دانشگاه تهران در این زمینه، احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

وی گفت: همچنین به تازگی تفاهمنامه ای بین دانشگاه تهران و بنیاد ملی نخبگان منعقد شد که بر اساس آن مقرر شد ۲ هزار واحد مسکونی برای نخبگان اعم از اعضای هیأت علمی و کارکنان که حائز شرایط نخبگی هستند احداث شود؛ به این صورت که زمین مورد نیاز از سوی دانشگاه تهران تأمین شود و هزینه های ساخت را بنیاد ملی نخبگان فراهم سازد.

رئیس دانشگاه تهران با ارزیابی مثبت از تفاهم دانشگاه تهران و شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: محور تأمین مسکن برای اعضای هیأت علمی و کارکنان را وزارت راه و شهرسازی برعهده دارد. امیدواریم در نهضت مسکن سازی برای دانشگاهیان بتوانیم ضمن برطرف کردن مشکل افراد فاقد مسکن، وضعیت مسکن اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه را از منظر متراژ و کیفیت نیز ارتقا دهیم.

محمود حدادیان، مدیرعامل تعاونی شماره ۳ دانشگاه تهران نیز در آئین افتتاحیه مجتمع مسکونی آزادگان ویژه کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران، اعلام کرد که این مجتمع ۲۸۸ واحدی در دو بلوک ۲۳ و ۲۴ طبقه‌ای با ۶۲ هزار مترمربع بنا در ۷۸۰۰ متر زمین در منطقه ۲۲ احداث شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا