دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

انتقاد از عملکرد شهرداری در ایمن‌سازی ساختمان‌های غیرایمن

مهدی بابایی در گفتگو با  خبرنگار ساختمان آنلاین  مطرح کرد: امروز در صحن شورای شهر،کند بودن روند ایمن سازی این ساختمانها را متذکر شدم ،اما قطعا روند رسیدگی صرفا به این تذکر خلاصه نخواهد شد و شورای شهر در این زمینه به شدت پیگیر است.

عضو شورای شهر تهران بر رسیدگی مجدانه شورا و پایش مستمر وضعت ایمنی ساختمانهای پرخطر تاکید کردو یادآور شد: در قالب طرحی تحت عنوان شهر ایمن،رسیدگی به وضعیت ایمنی این ساختمانها در دستور کار کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران قرار گرفته است و در چارچوب این طرح بنده هر بار در یک منطقه حاضر خواهم شود و از نزدیک وضعیت ایمنی این ساختمانها را مورد بررسی دقیق قرار خواهم داد.

بابایی در پاسخ به این سوال که از میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران کدام یک در حال حاضر در این زمینه عملکرد قابل دفاعی دارند خاطرنشان ساخت: بر اساس بررسی ها،منطقه یازده تهران در این زمینه وضعیت خوبی دارد و شهرداری اقدامات خوبی برای ایمن سازی ساختمانهای پرخطر در این منطقه انجام داده است و لازم است که شهرداری های سایر مناطق نیز در این زمینه سرعت عمل به خرج دهند.

وی خلاء قانونی در دفع خطر از ساختمانهای ناایمن در شهر تهران را یادآور شد و تاکید کرد: پیش از این در فرآیند رسیدگی و ایمن سازی ساختمانهای پرخطر ،از عدم همراهی دادستانی به عنوان یکی از دلایل کندی رسیدگی به وضعیت این ساختمانها نامبرده می شد،این در حالی است که با توجه به اینکه در حال حاضر دادستانی به صورت مستقیم در این زمینه ورود پیدا کرده است،شهرداری تهران نیز باید بدون فوت وقت پای کار بیاید.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران درباره کوتاهی شهرداری تهران در فرهنگ سازی درباره ایمن سازی ساختمان های ناایمن تصریح کرد: بررسی های حاکی از آن است که عملکرد سازمان آتش نشانی در زمینه فرهنگ سازی در این زمینه نزدیک به صفر بوده است در حالی که یکی از ارکان حوزه ایمنی ،آموزش و فرهنگ سازی است.

وی همچنین در واکنش به این موضوع که شما در صحن شورا مطرح کردید که ایمن سازی ساختمانهای ناایمن برای شهرداری از اولویت برخودار نیست و با توجه به وضعیت بحرانی این ساختمانها جای این سوال است که اولویت اصلی شهرداری تهران چیست تصریح کرد: اتفاقا برای من هم همین مساله جای سوال است.

5/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا